تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۴۴۸۷۶۵
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا مازندران گفت: بیش از 450 هزار دانش‌آموز مازندرانی به همراه معلمان و بعضا به همراه خانواده از برنامه‌های اردوهای راهیان نور به صورت مجازی بازدید کردند.
۰
plusresetminus
سفر مجازی 450 هزار دانش‌آموز مازندرانی به راهیان نور/تدارک مجازی راهیان نور دانشجویی و محلات
به گزارش بلاغ، محمد عباسپور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت بیماری منحوس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین مهیا نبودن شرایط برگزاری اردوی راهیان نور دانش‌آموزی و اعزام زائر تمهیداتی پیش‌بینی شد تا شکل جدیدی از اردوهای راهیان نور برگزار شود.

وی افزود: بازه راهیان نور دانش‌‌آموزی امسال به صورت مجازی و در بستر برنامه شاد طی روزهای دوم تا هفتم اسفند برای دانش‌آموزان مازندرانی برگزار شد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه بیش از 450 هزار دانش‌آموز مازندرانی به همراه معلمان و بعضا به همراه خانواده از برنامه‌های تهیه شده برای این ایام بازدید داشتند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده گروه‌های مستندساز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده و با حضور در یادمان‌های مختلف اقدام به تولید برنامه‌های متنوع کردند.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور مجازی جای سفر حضوری را نمی‌گیرد و حضور در منطقه حال و هوای دیگری دارد اما یکی‌ از ویژگی‌های راهیان نور مجازی محدودیت نداشتن در تعداد مخاطب بود که توانستیم قشر بیشتری از جامعه هدف دانش‌آموزی را تحت پوشش قرار دهیم همچنین بعد از پخش زنده، تعداد زیادی باز پخش و باز نشر این تصاویر را داریم.

عباسپور با بیان اینکه یکی از اهداف مهم راهیان نور و راهیان نور مجازی انتقال رشادت‌ها و فرهنگ دفاع مقدس است، اظهار کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک اصل برای ما مهم بوده و تلاش کردم با استفاده از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس لشکر ویژه 25 کربلا این فرهنگ را به دانش‌آموزان انتقال دهیم.

وی افزود: سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، سردار علی‌اکبر پاشا فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، سردار حمیدرضا رستمیان، حاج اصغر صادق‌نژاد، غلام‌رضا احمدی، غفار یحیی‌زاده، نادر بذری، مفید اسماعیلی، علی محسن‌پور، فرامرز صادق‌کوهستانی، مسعود رضایی، اسماعیل سیدحسین‌پور، روح‌الله ترابی‌نسب، نورمحمد احمدی، علی‌اکبر خنکدار، نورعلی رمضان‌نژاد، هادی بصیر، فرامرز اسدالله‌نتاج و دیگر رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا و راویان استانی در این برنامه‌ها استفاده شد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با لشکر ویژه 25 کربلا و عملیات‌هایی که این لشکر خط شکن در آن حضور داشت برنامه‌هایی متنوعی در یادمان‌های فتح‌المبین، شلمچه، اروندکنار، علقمه، هویزه، هورالعظیم و ویژه‌ برنامه‌ای هم در هفت‌تپه قدمگاه رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا تهیه و پخش شد، تصریح کرد: سعی شده در این برنامه‌ها به جوانب مختلف پرداخته و مسائل مختلف ازجمله فرهنگ دفاع مقدس، نقش آفرینی لشکر ویژه 25 کربلا و طنز در جبهه مطرح شود.

وی ادامه داد: طی 42 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات و چالش‌های مختلفی رخ داد که هیچ یک از این چالش‌ها نتوانسته ما را از تفکرات اعتقادی دور نگه دارد از این رو ویروس کرونا هم امروز نباید جوانان ما را از بسترهای ارزشمندی چون راهیان نور و بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس و تفکرات انقلابی دور نگه دارد.

عباسپور با بیان اینکه در صورت مساعد شدن شرایط کشور و اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اعزام زائر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام زائر را خواهیم داشت، تاکید کرد: در صورت مساعد نشدن شرایط، ویژه برنامه‌های متعددی برای راهیان نور دانشجویی و محلات به صورت مجازی برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت فضای مجازی حداکثر استفاده و بهره را برده باشیم.

وی در پایان از سازمان بسیج دانش‌آموزی استان، اداره کل آموزش و پرورش مازندران، معاونت فرهنگی سپاه کربلا، معاونت روابط عمومی سپاه کربلا، انجمن راویان استان مازندران و کمیته خادمین شهدا استان مازندران تشکر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲