کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرحوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) اعلام کرد

اجرای طرح سوره های سرخ در آمل

8 اسفند 1399 ساعت 12:10

مدیرحوزه علمیه فاطمه الزهرا(س)گفت: طرح سوره های سرخ که به تازگی شروع شده است خاطرات شهدا را ضبط و ثبت و بعد تبدیل به کتاب و فیلم می‌شود.


به گزارش بلاغ، کبری مهربان ظاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به طرح 10 ساله اظهار کرد:در این طرح در نظر داریم از دبستان تا دکترا را تحت آموزش قرار دهیم که در حال حاضر دبستان و سطح ۲ آموزش داده می شود و در حال پیگیری برای آموزش فوق لیسانس هستیم که احتمالا از سال بعد شروع خواهد شد.

 وی با بیان اینکه اساتید این حوزه تایید شده و ارزشیابی اساتید قم هستند، عنوان کرد: تمام اساتید در گرایش های مختلف تحصیلات آنان فوق لیسانس است و برای فوق لیسانس باید از اساتید دکترا بهره ببریم.

مهربان از فارغ التحصیلی ۳۰۶ دانش آموخته از این حوزه تاکید کرد: بیش از ۸۰ مهاجر و ۲۰۰ مبلغ هستند که برخی از طلاب حوزه در آموزش و پرورش مشغول فعالیتند و برخی از دانش آموختگان در مقاطع فوق لیسانس به شهرهای اطراف مشغول تحصیل و یا در دانشگاه ها به تحصیل می پردازند.

 وی از فعالیت‌های موفقیت‌آمیز بانوان در اجتماع خاطر نشان کرد: سعی کردیم فضا را برای فعالیت های پژوهشی علمی و حتی ورزشی مهیا کنیم، دوم و سوم ادبیات عرب، رتبه سوم جشنواره علامه حلی، رتبه چهارم ارائه پایان نامه و در خصوص موسسه اسوه در سطح کشور توانستیم رتبه سوم را کسب کردیم، در شاخه های مختلف ورزشی نیز افتخارات زیادی کسب کردیم، در تیراندازی رتبه های برتر استانی و رشته ووشو و کاراته و.. کسب کردیم.

مدیرحوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) از تحصیل ۱۵۰ طلبه در حال حاضر در این مجموعه اشاره کرد و افزود: تمام  این فضا توسط زنان مدیریت می شود، گردش مالی، فرهنگی پژوهشی و حتی قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان برای خانم‌ها داده می شود.
 
و ی از برنامه و طرح‌های حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: طرح نون و قلم که از شعرا و نویسندگان چه سبک های مازندرانی و فارسی بهره مند می شویم،  طرح پرسمان چه مجازی و چه غیر مجازی، سوره های سرخ که به تازگی شروع به این کار کردیم خاطرات شهدا را ضبط و ثبت میکنیم و بعد و تبدیل به کتاب و فیلم خواهیم کرد، که فیلم شهید اسدی نمونه از اولین کار ما بود که توسط تلویزیون نیز پخش شد .

مهربان تصریح کرد: رسالت ما تولید محتوا است، نه کپی برداری، سعی کردیم در فضای مجازی نیز ورود کنیم و نکات آموزشی، تربیتی را به خوبی بیان کنیم که باید در این زمینه فعالیت های مستمر و بهتری داشته باشیم.

وی با تاکید اینکه بانوان باید سدها را بشکنند، اظهار کرد: زنان در عرصه فرهنگی و اجتماعی و فعالیت های خوبی خواهند داشت اگر فضا را مهیا کنیم، سعی کرئیم در این حوزه فضا را برای رشد علمی، فرهنگی بانوان فراهم کنیم که متاسفانه فعالیت های ارزشمندی که در حوزه انجام می شود از نگاه بانوان پنهان است که باید قطعا اگر اطلاع رسانی شود مورد استقبال بیشتری روبه رو خواهیم شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 448686

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/448686/اجرای-طرح-سوره-های-سرخ-آمل

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com