تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۴۸۶۷۷
رئیس شورای اسلامی شهر نکا با انتقاد از عدم پذیرش زباله شهر نکا در کارخانه کمپوست بهشهر باوجود ادای حق سهم این شهر خواستار احیای مجدد مجوز کشتارگاه نکا شد و گفت: از نماینده شرق مازندران که نماینده مردم نکا نیز به شمار می‌رود مطالبه مجوز کشتارگاه این شهر را انتظار داریم.
۰
plusresetminus
بازگشت مجدد مجوز کشتارگاه شرق مازندران به شهر نکا
به گزارش بلاغ، علی داد در نشست با خبرنگاران با اشاره به مخاطرات پیش روی شورای اسلامی شهر نکا همانند بسیاری از شوراها، اظهار کرد: شهرداری نکا باوجود تمامی دغدغه‌هایی که وجود دارد توانست بودجه سالانه خود را که سال ۹۶ با متمم ۲۵ میلیارد بود در سال ۹۹ با متمم آن به ۶۵ میلیارد افزایش دهد و بودجه سال آینده را بدون متمم با مبلغ ۶۵ میلیارد به خود اختصاص دهد.

وی نکا را شهری مظلوم دانست و افزود: دلایلی که نکا را شهری مظلوم کرده بدین شرح است که کنسرسیومی در سال ۸۸ برای نکا، بهشهر، گلوگاه، خلیل‌شهر و رستمکلا منعقد شد تا براساس آن کشتارگاه در نکا راه‌اندازی شود و کارخانه کمپوست و زباله در بهشهر باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر نکا با بیان عمل به تمام تعهدات از سوی شهر نکا، خاطرنشان کرد: ما در حدود دو میلیارد تومان هزینه از بودجه بیت‌المال مردم نکا هزینه کردیم چراکه شهرداری‌ها موسسات نیمه‌دولتی هستند و درواقع به صورت مردم‌محور اداره می‌شوند یعنی پولی که از شهرداری‌ها گرفته می‌شود از سوی مردم است.
 
* حق مردم نکا از کارخانه کمپوست کجاست
این مسئول اضافه کرد: ما از پول مردم حدود دو میلیارد تومان در کمپوست هزینه کردیم، مشارکت داشتیم و سهم اشتراک ما ۲۷ و سهم بهشهر ۴۹ درصد بوده است.

وی گفت: از سال ۸۸ تاکنون نکا فقط توانست ۸۰ روز زباله ببرد و بعد از ۸۰ روز متأسفانه چندین تن حتی برگشتی‌های خود را به ما واگذار کردند و ما در زمین دفن زباله خودمان هزینه کردیم و زباله‌های شهرهای دیگر را هم حتی دفن کردیم بعد از آن به ما نامه زدند که ما نمی‌توانیم زباله‌های شما را بپذیریم چراکه ظرفیت کافی نداریم.

داد با اشاره به اینکه همچنان بهشهر ازسهم ۴۹ درصدی برخوردار است، تصریح کرد: بهشهر غیر از اینکه منافع خود را دارد، از روستاهای اطراف نیز پول می‌گیرد و توسط حدود ۳۰ نیرو که هیچکدام نکایی هم نیستند زباله‌ها را آن جا می‌برد و از آن جا نیز درآمدزایی کرده است.

وی افزود: غیر از همه این مواردی که گفته شد قرار بود کشتارگاه در نکا باشد که چیزی حدود دو تا سه میلیارد تومان ما از جیب مردم خودمان هزینه کردیم در ساخت کمپوست شهرداری نکا مشارکت داشته و حتی ماشین آلات در اختیار گذاشته که مدارک آن هم موجود است ولی اتفاقی نیفتاد.
 
* توپ در زمین نماینده مجلس
رئیس شورای اسلامی شهر نکا با اشاره به جلسه‌ای که نماینده شرق مازندران در مجلس و فرماندار در آن حضور داشتند، اذعان کرد: در آن جلسه قرار بر این شد که اگر تا ۲۲ بهمن کشتارگاه در بهشهر احداث نشد دوباره این مجوز را به نکا بدهند که البته تا ۲۲ بهمن این اتفاق در بهشهر نیفتاد.

این مسئول از نماینده شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه خواستار احادث کشتارگاه در نکا شد و تأکید کرد: بنده از دکتر شریعتی خواهش می‌کنم به عنوان نماینده ۶۰ هزار مردم نکا، کشتارگاه را برای این شهر مطالبه کند، زیرا گوشت‌هایی که در منازل استفاده می‌شود قابل اعتماد نیست چراکه این کشتارها به صورت مخفیانه صورت می‌گیرد.
 
* جهش بودجه شهر نکا باوجود همه مشکلات
وی همچنین به وضعیت بودجه شهر نکا پرداخت و گفت: بودجه در عرض سه سال از ۲۵ میلیارد به ۶۰ میلیارد رسید و این در حالیست که بودجه بهشهر از سال ۹۶ تا به حال از ۳۰ میلیارد افزایش پیدا نکرد که این بالا رفتن بودجه ربطی به گرانی‌ها و تورم ندارد بلکه فقط با نظم، زحمت و تلاش ممکن است که در این امر همه افراد شهرداری از خود شهردار تا نگهبان ورودی شهرداری دخیل هستند.

داد ضمن تقدیر از زحمات شردار سابق نکا، متذکر شد: از آقای احمدی بابت تمامی زحماتی که کشید سپاسگزاریم اما این حق شورا و اختیاری بوده که قانون به شورا داده که هر زمانی  تصمیم بگیرد و بداند می‌تواند با هر شهرداری که می‌خواهد کار کند چراکه این انتخاب در راستای توسعه باید رقم بخود زیرا اعضای شورا در برابر مرد مسئولن هستند و باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در ابتدا که وارد شورا شدیم بحث برجام مطرح شد که شکست خورد و یکباره قیمت‌ها به صورت سرسام آور بالا رفت اما تعرفه و عوارض ما که بالا نرفت یعنی درصد تورم تعرفه‌های ما از سال ۹۶ تا الان به اندازه تورم یک سال هم بالا نرفت اما بودجه ما چند برابر افزایش یافت و این اتفاق جز با همت و تلاش دوستان امکان‌پذیر نبود زیرا شما در شهرداری‌های دیگر می‌بینید هنوز پاداش و عیدی سال و یا ۶ ماه حقوق خود را دریافت نکردند آن هم در این شرایط بحرانی اقتصادی که بسیار مشکل است.

رییس شورای اسلامی شهر نکا در پاسخ به افرادی که می‌گویند نکا کارخانه سیلو و سیمان دارد گفت: جز گرد و غبار این کارخانه‌ها چیزی به مردم نکا نمی‌رسد و درآمد آن به خزانه کل استان انتقال پیدا می‌کند.
 
* انبوه‌سازان باید عوارض بدهند
این مسئول اضافه کرد: در ارتباط با کارخانه سیمان کاری کردیم که دو میلیارد به صورت نقدی و به میزان ۸۰۰ میلیون تومان سیمان به شهر نکا پرداخت کنند که این یک افتخار است زیرا نگاه ما همین است تا آن کارخانجاتی که برای نکا هستند برای این شهر درآمد داشته باشند.

وی یکی از بحران‌هایی که درحال حاضر کل شهرداری را درگیر کرده را موضوع غسالخانه دانست و گفت: البته ما هزینه‌ای که با پیمانکار قرارداد کردیم ۸۰۰ میلیون بود که به صورت یک پکیج کامل به ما تحویل دهد اما ناگهان قیمت‌ها بالا رفت و پیمانکار گفت با این هزینه فقط ۲۰ درصد پروژه انجام شده است.

داد در ادامه متذکر شد: در این شرایط ما می‌توانستیم از پیمانکار شکایت کنیم که اخلاقی نبود اما به هر حال پروژه متوقف شد بنابراین مجبور هستیم خودمان کار انجام دهیم و این بخشی از شرایطی بوده که در این دوره برای ما اتفاق افتاد که باوجود همه این موارد درآمد سرشاری داشتیم و یکی از دلایلی که بخواهد توسعه شهری رقم بخورد همین بودجه است.

وی یکی از راه‌های درآمدزایی را پروژه‌های عمرانی دانست و اشاره کرد: عوارض شهرداری را از انبوه سازان دریافت می‌کنیم یعنی افرادی که برای خودشان می‌سازند اگر شهرداری از دستش بربیاید کمک هم می‌کند اما برای افرادی که تجارت می‌کنند برای انبوه‌سازان عوارض در نظر می‌گیرد.
 
* متولی فرهنگ نیستیم اما…
رئیس شورای شهر نکا با تأکید بر برنامه‌های فرهنگی سطح شهر تصریح کرد: ما متولی فرهنگ در شهر نیستیم اما نگاه ما نگاه فرهنگی است و یکی از اقدامات شهرداری این است که به بسیاری از نهادها و ادارات در برگزاری همایش‌ها و مراسم‌ها کمک می‌کند زیرا بودجه‌های آن‌ها کم بوده و خیلی از کارهایشان متوقف می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: دیوارنگاره بزرگ سردار شهید قاسم سلیمانی یکی از برنامه های انجام شده شهرداری است و یا برای نامگذاری کوچه‌های مسکن مهر به نام سردار بزرگوار حدود ۷۰۰ میلیون هزینه شد در صورتی که ما متولی این مسائل نیستیم اما در نظر داریم در سال آینده بودجه فرهنگی را تا سه برابر افزایش دهیم.

وی گفت: نگاه مسئولان این است که نکا جزو پنج شهر ثروتمند استان است در حالی که بیش از ۹۰ درصد مردم نکا نزدیک یا زیر خط فقر و کارگر هستند اگر شاخصه درآمد نکا بالاست به خاطر اینکه توزیع ثروت در نکا نمونه‌ای است یعنی چند نفر ثروتمند نکا ثروت زیادی دارند ولی غالب مردم نکا افرادی هستند که درآمد پایین دارند.

داد در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: برنامه بعدی ما مصوبه الحاق روستای آبلو به شهر بود چراکه محدوده شهری نکا بین ریل راه آهن و کمربندی قفل و محدود شده است و این حصار در سال‌های بعد قیمت زمین را چند برابر خواهد کرد که البته همین الان هم قیمت‌ها در نکا بسیار بالا است اما با این شرایط و این طرح تا چند وقت دیگر اوضاع بهتر می‌شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲