تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۴۸۶۷۵
شهردار نکا از ارسال متمم افزایش 33 درصدی بودجه سال جاری به شورا و احتمال ارسال متمم دوم پس از هشت سال طی روزهای مانده تا پایان سال خبر داد و گفت: بودجه سال 1400 مدیریت شهری نکا با افزایش 45 درصدی به رقم بی‌سابقه 65 میلیارد تومان خواهد رسید.
۰
plusresetminus
رشد ۴۵ درصدی بودجه سال آینده به ۶۵ میلیارد تومان/ احیای سد لاستیکی روخانه نکا پس از ۱۰ سال
به گزارش بلاغ، موسی خلیلی در نشست با خبرنگاران به اهم اقدامات صورت گرفته چند ماه حضور در این مسند پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها یک برنامه بلند مدت چهار ساله را طبق قانون تدوین می‌کنند، یک چشم‌انداز بلندمدت برای رسیدگی به امور دارند اما وقتی یک شهردار، برای مدتی چند ماهه و از انتهای راه به مجموعه اضافه می‌شود باید در ابتدا امورات جاری را بگذراند و طوری مدیریت شود که این امورات معطل نشود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی در شرایط و مشکلاتی که شهرداری‌های استان به خصوص شهرداری‌های شرق مازندران با آن مواجه هستند و اگر بررسی شود بسیاری از کارها معوق شده و با مشکلات مالی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما این اتفاقات در نکا رخ نداده و از همان روزهای اول با برنامه‌ریزی‌ای که داشتیم به همت پرسنل محترم توانستیم مدیریت خوبی را در مورد منابع مالی تا پایان سال داشته باشیم که خوشبختانه نه تنها عقب نماند بلکه در بسیاری از امور روبه جلو هستیم.

شهردار نکا در مورد بودجه ۴۵ میلیاردی شهرداری در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: ۱۹ میلیارد این بودجه جاری و ۲۶ میلیارد آن نیز عمرانی است که از این میزان امروز درآمد شهرداری ۵۳ میلیارد و هزینه‌اش ۵۱ میلیارد است.
 
* متمم دوم بودجه پس از هشت سال در راه است
این مسئول از امکان ارسال متمم دوم بودجه به شورا پس از هشت سال طی روزهای آتی سال ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: این یعنی ما بیش از هشت میلیارد از بودجه تدوین شده جلوتر هستیم و به همین منظور و در راستای کارهای انجام شده متمم بودجه را برای نخستین بار با افزایش ۳۳ درصدی به شورا ارسال کردیم، که مورد موافقت قرار گرفت‌ و تقریباً با ۱۵ میلیارد افزایش همراه بود.

وی همچنین از ارائه پیشنهاد بودجه سال آینده با افزایش ۴۵ درصدی به ۶۵ میلیارد تومان به شورا خبر داد و در مورد درآمدهای وصولی شهرداری نیز گفت: درآمد وصولی شهرداری از منابع داخلی بسیار عالی بود و توانستیم جذب منابع بسیار خوبی از کمیسیون ماده ۵ و ماده ۱۰۰ عوارض صدور پروانه، فروش زمین و سایر منابع دیگر داشته باشیم.

موضوع مهم دیگری که خلیلی در نشست به آن اشاره کرد در مورد بدهی‌های شهرداری بودکه وی با بیان اینکه در ابتدای کار شهرداری را با بدهی ۳۰ میلیاردی تحویل گرفت به اقدامات خود برای پرداخت این بدهی‌ها پرداخت.

وی بخشی از این بدهی‌ها را عمرانی دانست که بخشی از آن نیز از منابع داخلی به پیمانکاران بوده و بخشی از منابع استانی، اقساط و بدهی‌های بلند مدت شهرداری و بخشی دیگر نیز بدهی‌های حقوقی شهرداری است.
 
* خبر خوب برای پاکبانان سختکوش
شهردار نکا علاوه بر بدهی‌های حقوقی شهرداری، بدهی تحویل گرفته  این مجموعه را ۲۴ میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان برشمرد و اذعان کرد: با پرداخت‌های انجام شده اکنون این مبلغ به  ۲۰ میلیارد و ۴۹۵ میلیون کاهش یافته است.

این مسئول اضافه کرد: یکی از اقلام بدهی‌ها مربوط به پل آزادگان به مبلغ سه میلیارد تومان بود که در زمان تصدی شهردار سابق نکا به جا مانده بود و پرداخت شد، این کار با پیگیری‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه کشور و شخص دکتر نوبخت و برای نخستین بار توسط شهرداری نکا در استان انجام شد که توانستیم یک اوراق تسویه از سازمان برنامه‌وبودجه دریافت کنیم.

وی در ادامه به پرداخت معوقات پاکبانان که اعتراضات بسیار زیادی را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در پی داشت اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نه تنها معوقات این عزیزان پرداخت گردید بلکه امسال برای نخستین بار تا تاریخ ۲۰ ماه جاری حقوق، مزایا، عیدی و پاداش این قشر زحمتکش در سالی که خدمت کردند را تسویه می‌کنیم.

خلیلی با اشاره به اینکه کاهش بدهی‌ها یک رضایت نسبی را در پیمانکاران به وجود آورد، متذکر شد: در مدت مسئولیت شهرداری ما ساماندهی نیروهای روزمزد را داشتیم که با برنامه‌ریزی‌ها و جلسات مشترک با اعضای شورا، این نیروها از حالت روزمزد به شرکتی تبدیل شدند برهمین اساس تقریباً به ۶۶ نیروی روزمزد قول شرکتی کردن آنان را دادیم که موجب امنیت نسبی شغلی این عزیزان است.
 
* سدی به طول ۱۰ سال انتظار
وی سد لاستیکی را یک پروژه مهم مغفول مانده از سال‌های قبل برشمرد و افزود: پروژه سد لاستیکی در دوره ریاست مهندس حسنی در سال ۹۱ آغاز شده بود و در سال ۹۵ به دلایل مختلفی تعطیل شد و هزینه‌ای که در آن سال صورت گرفت به مبلغ پنج میلیارد تومان بود که به قیمت امروز ارزش آن حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

شهردار نکا بیان کرد: متأسفانه در آن زمان، احداث و اجرای سد بدون اخذ مجوز از آب منطقه‌ای بود و باعث توقف پروژه شد، پروژه‌ای که می‌توانست به مجموعه تفریحی توریستی و گردشگری تبدیل شود سال‌های سال رها شده بود و نتوانستیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم بنابراین در همان اوایل شروع کار بنده جلسات متعددی را با مدیرکل آب منطقه‌ای استان و نماینده مجلس برگزار کردیم که این عزیزان حمایت‌های بسیار خوبی در این زمینه با ما داشتند و مطالعات مهندسی رودخانه در این زمینه انجام دادیم.

این مسئول اضافه کرد: در طول این چهار کیلومتر، پارامترهای مختلفی از جمله ظرفیت آبگذری رودخانه، پارامتر‌های هیدرولیکی مجموعه‌ها، دیواره‌ها ،کف‌بندها، خود سد را که مهندسین مشاور داشتند، توانستیم دلایل فنی مناسبی را در جلسات ارائه دهیم و مجوز آن را بعد از ۱۰ سال اخذ کنیم.

وی گفت: هم اکنون مشغول نصب تأسیسات هیدرومکانیک آن هستیم و بتوانیم تست آبگیری را انجام دهیم و در ادامه مسیر مجموعه تفریحی و توریستی که از برنامه‌های آینده ما است به اجرا درآوریم.
 
* حقی که در کمپوست به زور گرفته شد
خلیلی در ادامه به موضوع کمپوست پرداخت و اظهار کرد: در سال ۸۸ طی قراردادی که بین شهرداری‌های شرق استان منعقد گردید قرار شد کمپوست در بهشهر و کشتارگاه در نکا احداث شود، شهرداری بهشهر ۴۹ درصد، نکا ۲۷ درصد، گلوگاه ۱۱ درصد، رستمکلا ۷ درصد و خلیل شهر ۶ درصد سهام کل مجموعه کمپوست را در اختیار داشته باشند که در آن زمان با هزینه بالغ بر دو  میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: متأسفانه شهرداری نکا نتوانست بیشتر از ۸۰ روز بعد از افتتاح آن مجموعه در رابطه با انتقال زباله‌ها و و محل دفن آن استفاده کند و بعد از آن نیز شهرداری نکا از حق خود محروم ماند و اکنون پس از پیگیری‌های به عمل آمده به طرح پرونده‌ای که در سازمان بازرسی منجر شد و مقرر شد درآمدی که شهرداری بهشهر از آن محل داشت و شهرداری نکا از آن غافل مانده بود بهره‌مند شود.

شهردار نکا ادامه داد: برهمین اساس شهرداری نکا از سال جدید نیز به اندازه قدر و سهم ۲۷ درصدی خود زباله را منتقل می‌کند ضمن اینکه مبلغ چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها برای احداث سالن تخمیر را ممکن و همچنین افزایش ظرفیت از ۹۰ به ۲۵۰ تن به شهرداری‌های شرق استان اختصاص پیدا کند.
 
* یک وعده خوب ۱۰۰ روزه
این مسئول در مورد امور در دست اقدام شهرداری نیز اضافه کرد: دو اتفاق مهم دیگری که در دست اقدام است که یکی از آنان به تازگی شروع شده و در کنار بهره‌برداری از سد لاستیکی است پروژه کلنگ‌زنی بوستان شهدای گمنام در دست اقدام داریم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پارک را در کمتر از ۱۰۰ روز افتتاح خواهیم کرد.

وی گفت: اقدام دوم نیز مربوط به احداث پل ارتباطی منطقه چمازی با خیابان شهرداری با هدف کمک به بهبود عبور و مرور و مسائل حمل و نقل ترافیکی است که این پروژه در مرحله برآورد و تهیه اسناد مناقصه می‌باشد و در آینده نزدیک به مناقصه گذاشته خواهد شد.

خلیلی در رابطه با پروژه‌های عمرانی شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری یک بودجه سالیانه عمرانی دارد که این بودجه پیوست داشته و ما نمی‌توانیم اقداماتی را خارج از آن انجام دهیم در واقع شهرداری مجری مصوبات شورا است و اگر اقدامی غیر از این صورت بگیرد در واقع ما در اصطلاح انحراف در بودجه را شاهد خواهیم بود.
 
* ۱۷ پروژه دم دستی مستمر دیگر
وی افزود: هر پروژه‌ای که شورای شهر برای شهرداری معین کند ما موظف به انجام آن هستیم، در این راستا نیز تقریباً ۱۷ عنوان پروژه را تعریف کردیم که در مناطق شهرک ولایت و  خیابان آرامگاه مشغول به موزاییک‌فرش هستیم که بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه دارد.

شهردار نکا ادامه داد: لیسه‌کشی و ترمیم جداول مسیر خیابان آرامگاه تا خیابان علمیه به طول دو کیلومتر دیگر اقدامات ما در این زمینه است، همچنین زیرسازی و آسفالت منطقه صیاد شیرازی و ارائه خدمات اجتماعی در منطقه مسکن مهر نیز در دست اقدام است.

این مسئول اضافه کرد: بازسازی پنج میدان منطقه مسکن مهر و ایجاد فضای سبز و ورودی شهرک را اصلاح هندسی داشتیم و پایه پرچم ۴۲ متری همراه با نمادی از در ورودی شهرک به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری کردیم که این اقدامات در منطقه مسکن مهر هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان برای شهر و شهرداری در بر داشت.

وی گفت: کانال منطقه مهرآباد، کانال مجتمع طوبی و کانال منطقه ماکرویو که سه کانال است و هر کدام یک میلیارد هزینه دارد تا پایان سال شروع خواهد شد، همچنین اصلاح و ترمیم دو دیواره رودخانه که از سیل سال گذشته آسیب دیده بود در حال انجام است.

خلیلی متذکر شد: آزادسازی نقاطی که گره ترافیکی داشته از جمله ملک آقای رنجبر که به طول سه‌ونیم متر و به مساحت ۱۲۰ مترمربع محل عبور خودروها بود بالغ بر یک میلیارد هزینه برای شهرداری داشت در مناطق مهرآباد، اندرزگو، خیابان راه آهن و دیگر نقاطی که به ترافیک و عبور و مرور کمک کند در دست آزادسازی هستند.

شهردار نکا بیان کرد: مجموع آزادسازی‌ها تقریباً دو هزار و ۵۴۶ مترمربع می‌باشد که بالغ بر ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بودجه شهرداری لحاظ شده و همچنین یک گلخانه هزار و ۲۵۵ متری نیز در منطقه مسکن مهر که از منابع درآمدی پایدارمان نیز به شمار می‌آید احداث شده و در روز درختکاری آنرا افتتاح می‌کنیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲