رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد

ثبت 2 هزار و 400 فوتی کرونایی در مازندران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۴۸۶۶۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۲ هزار بستری تست مثبت داشتیم و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر فوتی تست کرونا مثبت در مازندران داشتیم.
۰
plusresetminus
ثبت 2 هزار و 400 فوتی کرونایی در مازندران
به گزارش بلاغ، سید عباس موسوی امروز در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با اشاره به وضعیت شکننده استان از نظر شیوع کرونا اظهار داشت: در حال حاضر روند ابتلاء و شیوع کرونا دراستان دارای شیب ملایم و کاهشی است.

وی با اظهار اینکه مازندران جزو اولین استان‌های شیوع کرونا به شمار می‌رود، افزود: این درحالی است که نسبت به دیگر استان‌ها وارد پیک‌ها و موج‌های کرونایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با عنوان اینکه عوامل مختلفی در شیوع بیماری تحت تأثیر است، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دیر واردشدن استان به موج و پیک‌های کرونایی مؤثر بوده است و پنج هفته دیر از کشور وارد پیک سوم بیماری شدیم.

موسوی باتاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی در استان اظهار داشت: اگر بتوانیم روند انتقال بیماری را کند کنیم، ورود به پیک کرونایی با تأخیر مواجه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اکنون شاهد شیوع بیماری کرونای انگلیسی در برخی مناطق کشور هستیم، تصریح کرد: عوامل مختلفی می‌تواند پیک بیماری را به تأخیر بیندازد.

وی تأثیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در بستری بیماران مؤثر دانست و گفت: نظرهای متفاوتی درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی وجود دارد و برخی براین عقیده هستند محدودیت‌ها باید قبل از شروع پیک انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: پیک‌های بیماری در مازندران در هر دوره کاهش یافته است و در حال حاضر وضعیت استان روبه بهبود است.

وی با اظهار اینکه پیک‌های کرونایی سبب نشد تا فشار به بخش و سیستم درمانی وارد شود، گفت: در پیک‌های کرونایی ۵۰ درصد ظرفیت بخش‌های درمانی اشغال شده بود.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۲ هزار بستری تست مثبت داشتیم و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر فوتی تست کرونا مثبت در مازندران داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: میزان مرگ و بستری ما نسبت به کشور کمتر است همچنین ۱۵ نفر از افراد فوت شده جز کادر درمان بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در یک سال اخیر ( از بدو شیوع کرونا ) دولت برای مقابله با ویروس کرونا ۳۳۱ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص داد.

موسوی افزود: حدود ۱۲۴ میلیارد تومان از این اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز جهت مقابله با کرونا شامل ونیتلاتور و دستگاه اکسیژن ساز هزینه و در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه نصب شده است.

به گفته وی در این مدت با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای اقتصادی حدود ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار نیز از سوی دولت برای خرید تجهیزات دارویی و اقلام محافظتی و حفاظتی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص داده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه شدن یک هزار و ۱۷۶ تخت بیمارستانی و جذب ۲ هزار و ۸۰۰ نیروی جدید اعم از پرستار و پزشک را از دیگر دستاوردهایی دانست که با کمک مالی و اعتباری دولت برای مقابله با ویروس کرونا در این خطه شمال کشور انجام شد.

موسوی اظهار داشت: در یک ساله شیوع ویروس کرونا با مساعد مالی دولت ۲۷ هزار متر مربع زیرساخت بیمارستانی در مازندران تکمیل و حدود ۱۹ هزار و ۲۸۰ متر مربع زیر ساخت جدید بهداشتی و درمانی نیز بدون احتساب بیمارستان های بزرگ در دست ساخت قرار دارد که بخشی از آنها آماده افتتاح است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخشی هایی از سخنانش به وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا به دلیل اولویت قرار گرفتن مقابله با این ویروس در بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان، درآمد بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش حدود ۴۲ درصد کاهش یافت.

موسوی بیشترین کاهش درامد را مربوط به خارج شدن عمل جراحی در بسیاری از مراکز درمانی دانست وافزود: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا، الویت ما در بیمارستان ها و مراکز درمانی این خطه شمال کشور مقابله با ویروس کرونا بود و سایر خدمات به خصوص جراحی غیرالویت دار از دستور کار خارج و در نتیجه درآمد این مراکز درمانی کاهش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شیوع ویروس انگلیسی در برخی استان های کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ریشه ویروس جدید در سطح کشور از نوع اروپایی و انگلیسی است که نسبت به مشابه قبلی موسوم به چینی سریع‌تر و کشنده‌تر است.

موسوی افزود : هرگونه بی احتیاطی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان ها به خصوص استان مازندران می تواند این خطه شمال کشور را نیز با شیوع این ویروس خطرناک نیز مواجه کند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲