تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۴۸۶۵۳
شهید حسن فقیه جویباری به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش استان در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.
۱
plusresetminus
معرفی شهید شاخص جامعه ورزش مازندران در سال 1400
به گزارش بلاغ،از سوی اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا استان مازندران شهید حسن فقیه جویباری به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش استان در سال ۱۴۰۰ معرفی شد

شهید حسن فقیهی متولد سال ۱۳۳۳  اهل شهرستان جویبار پایتخت کشتی جهان ، مهد دلیران و پهلوانان نامی جهان و کشور می باشد.

ایشان آموزش کشتی را از نونهالی و با حضور در مجامع مختلف کشتی شروع به آموختن نموده و مدارک و مدارج مختلف کشتی را در سطوح مختلف تا قهرمانی استانی و کشوری و به عنوان رئیس هیات کشتی شهرستان جویبار در پرونده خود دارد.

این ورزشکار شهید از همراهان  و هم‌رزمان سرداران  شهیدی چون سردار بی سر شهید ذبیح الله عالی فرمانده گردان مسلم بن عقیل، سردار صابریان فرمانده سپاه شهرستان جویبار و سردار شعبانعلی فکوری معلم مجاهد ،متفکر و عارف محسوب می شود واز افتخارات دیگر این شهید  شهادت دو برادر دیگر ایشان به نام های علی و محمد فقیهی می باشد .

سرانجام این شهید بزرگوار در پنجم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در مناطق جنگی دهلران در عملیات غرور آفرین والفجر ۶ به درجه رفیع شهادت نائل می ٱید و  و پس از ده سال  به عنوان شهید مفقودالاثر در سال ۱٣٧٢پیکر مطهر او در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده می شود.

افشار مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران هدف از انتخاب شهدای شاخص را معرفی الگوهای برجسته و نمونه  به آحاد جامعه علی الخصوص جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: جوانان و عموم مردم باید با الگوگیری از سیره و ویژگی های شخصیتی و سبک زندگی این شهدا و  انس بیشتر با آنها سعی در الگوپذیری از آنان  کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران از سال ۸۹ شهدای شاخص استان را از بین ۱۲۰۰ شهید ورزشکار معرفی می کند اظهار داشت: سازمان بسیج ورزشکاران به طور رسمی با همراهی  اداره کل ورزش و جوانان استان و با همکاری هیات های ورزشی  استان هر ساله به معرفی شهدای شاخص می‌پردازد و امسال نیز شهید بزرگوار حسن فقیهی جویباری به عنوان شهید شاخص استان و شهید شاخص شهرستان جویبار انتخاب شدند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰علاوه بر تعیین و معرفی شهید شاخص استانی هر یک از کانونهای بسیج ورزشکاران سراسر استان با همکاری ادارات ورزش و جوانان  و هیات های ورزشی نسبت به معرفی شهید شاخص اقدام نمودند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و ترویج سیره شهدای شاخص ورزشکار از مسئولان و متولیان ورزش استان خواست تا نسبت به بزرگداشت و تقدیس نام این عزیزان در سطح جامعه با اجرای برنامه های متنوع از جمله جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی ، ساخت مستند از سیره این عزیزان ، ساخت و تولید نرم افزارها و اپلیکشن ها و ... در جامعه اقدام نمایند تا فراموشی از روی خاطره های این عزیزان برداشته شود و این حقیقت به وسیله همه ما که در قبال شهیدان مسئولیت داریم بزرگ نگاشته شود نگاه داشته شود چرا که تاریخ بشریت هنوز از خون به ناحق ریخته سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بهره می برد چون کسانی که وارث آن خون بودند شیواترین روش‌ها و مدبران ترین شیوه ها را برای زنده نگاه داشتن نام و یاد این عزیزان به کار بردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲