تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۴۸۶۴۴
نرخ اوراق تسهیلات مسکن امروز در کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داشت و یکی از پُرمعامله ترین نمادهای تسه به قیمت ۵۸ هزار تومان به فروش رسید.
۰
plusresetminus
۲۷.۵ میلیون تومان بدهید؛ ۲۴۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کنید
به گزارش بلاغ، قیمت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در معاملات امروز سه شنبه ۵ اسفند فرابورس در کانال ۵۰ هزار تومانی در نوسان بود و نمادهای مختلف زیرمجموعه تسه از ۵۱ تا ۶۰ هزار تومان به فروش رسید.

تسه ۹۹۱۱ (اوراق مسکن بهمن امسال) با عرضه بیش از ۴۶ هزار برگه در قالب ۱۵۵۵ فقره معامله، بیشترین تقاضای خرید را داشت؛ نرخ این برگه‌ها از ۵۵ تا ۵۹ هزار و ۱۶۴ تومان و با میانگین قیمتی ۵۸ هزار و ۱۶۹ تومان تعیین شد.

تسه ۹۹۱۰ (اوراق مسکن دی ماه امسال) نیز با فروش بیش از ۹ هزار برگه در قالب ۳۵۶ فقره معامله، یکی از پُرتقاضاترین اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز فرابورس بود میانگین قیمت این برگه‌ها نیز ۵۹ هزار و ۵۱۱ تومان بود که نسبت به دیروز ۲۳ صدم درصد ارزان‌تر فروخته شد.

تسه های ۹۹۰۸ و ۹۹۰۹ (اوراق مسکن آبان و آذر امسال) نیز با فروش به ترتیب ۸ هزار و ۷۰۰ و ۶ هزار برگه از نمادهای پُرفروش در معاملات امروز اوراق تسهیلات مسکن محسوب می‌شوند متوسط قیمت این دو نماد نیز به ترتیب ۵۸ هزار و ۸۴۸ تومان (با رشد ۳.۲۱ درصد قیمت نسبت به دیروز) و ۵۹ هزار و ۱۹۱ تومان (با رشد ۲.۶۱ درصد قیمت نسبت به دیروز) برآورد شده است.

سایر نمادهای تسه نیز با استقبال نسبتاً مناسبی مواجه شده و سبب شد تا به جز ۳ نماد، در سایر نمادها، بازار امروز اوراق تسهیلات مسکن در روز سرخ پوشی کل بازار و افت ۲۷ هزار واحدی شاخص کل، سبزپوش شود.

به نظر می‌رسد بهبود نسبی بازار خرید و فروش مسکن همزمان با ثبات قیمت‌ها در روزهای اخیر، از دلایل افزایش استقبال از خرید اوراق تسهیلات مسکن باشد.

هزینه دریافت وام مسکن؛ ۲۷.۵ میلیون تومان

با توجه به مهلت طرح اعطای تسهیلات مسکن از سوی تنها بانک تخصصی بخش مسکن با استفاده از عدم نیاز به خرید اوراق که تا ۲۲ بهمن امسال در جریان بود، در حال حاضر متقاضیان دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومانی مسکن زوجین از محل اوراق تسهیلات، می‌بایست ۴۸۰ برگه از این اوراق را خریداری کنند که با در نظر هر برگه ۵۸ هزار تومان (به طور میانگین)، ۲۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان هزینه دریافت تسهیلات مسکن زوجین خواهد بود.

همچنین برای دریافت تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی مسکن فردی از محل اوراق تسهیلات مسکن، متقاضیان می‌بایست ۲۸۰ برگه ۵۸ هزار تومانی خریداری کنند که هزینه نهایی دریافت این وام مسکن، ۱۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲