کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پیش‌بینی هواشناسی مازندران خبر داد

بارش برف و باران از امشب در مازندران/فعالان بخش کشاورزی و تولیدی هشدارها را جدی بگیرند

5 اسفند 1399 ساعت 11:30

معاون پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: بارش برف و باران از امشب در مازندران آغاز می شود و مردم از تردد غیرضرور خودداری کنند.


احمد اسدی در گفت و گو با بلاغ با اشاره به صاف و تا نیمه ابری بودن آسمان امروز در استان گفت: از اواخر امروز، با شمالی شدن جریان هوا، افزایش ابر، وزش باد شدید، کاهش محسوس دمای هوا و بارندگی در مناطق پایین دست آغاز می شود که در ارتفاعات بارش، بصورت برف است.

وی افزود: از فردا با تقویت جریانات شمالی، بارش مخلوط برف و باران در مناطق جلگه‌ای پیش بینی می‌شود که تا صبح پنج شنبه ادامه دارد.

معاون پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه در غرب مازندران بارش پراکنده و در مناطق مرکزی و شرقی، آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد بود گفت: شنبه و یکشنبه هفته آینده آسمان مازندران، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دمای هوا پیش بینی می‌شود.

این مسئول با هشدار درباره لغزندگی جاده‌ها و تاثیر سرما بر بخش کشاورزی گفت: با توجه به بارش برف و لغزندگی جاده ها، از تردد‌های غیرضروری و صعود به ارتفاعات و مناطق برفگیر پرهیز شود.

اسدی افزود: فعالان بخش کشاورزی و واحد‌های تولیدی به ویژه باغداران، مرغداران و گلخانه داران برای پیشگیری از سرمازدگی درختان و هدر رفت انرژی در واحد‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دریا تا امشب موج کوتاه دارد گفت: از امشب دریا مواج و متلاطم می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

به گفته معاون پیش‌بینی هواشناسی مازندران ، شبانه روز گذشته بلده و کجور با ۷ درجه سانتیگراد زیر صفر و امیرآباد با ۱۳ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق مازندران بودند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 448636

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/448636/بارش-برف-باران-امشب-مازندران-فعالان-بخش-کشاورزی-تولیدی-هشدارها-جدی-بگیرند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com