تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۴۴۸۶۲۱
رئیس کل دادگستری مازندران از ظرفیت بالا و همکاری مشترک این نهاد با دستگاه قضایی استان خبر داد.
۰
plusresetminus
دیده‌بانان مردم نهاد، عیون دستگاه قضا در مبارزه با فساد
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام اکبری در جلسه هم اندیشی با اعضای گروه های مردم نهاد دیده بانان، اظهار کرد: اثرگذارترین و مهمترین سرمایه های هر جامعه مردم آن می باشد و استفاده از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد یک ضرورت است و اصولاً نقش مردم یا سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت.

اکبری اظهار داشت: دیده بانان مردم نهاد، نقش مطالبه گر اجتماعی داشته که می توان از ظرفیت این نهاد مردمی به خوبی در جهت احقاق حق و مبارزه با فساد بهره مند شد.

این مسئول نهادهای مردمی را دارای روحیه جهادی، تفکر انقلابی و منش تحولی در مبارزه با فساد دانسته و افزودند: اعلام فساد در بخش های مختلف نظام اداری، پیشگیری از وقوع جرم و کشف جرم از محوری ترین اقدامات نهادهای مردمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی بین دستگاه ها و سازمان های مرتبط باید بر محور انجام صحیح، دقیق، اصولی و هدفمند  امورات محوله در جهت اجرای دقیق ماموریت ها باشد، تصریح کرد: با توجه به اولویت دستگاه قضایی در راستای مبارزه با فساد، مجموعه قضایی استان نیز مصمم است همکاری خود را با نهادها ی مردمی بیش از پیش تقویت کرده و در این راستا روسای دادگستری و دادستانها اهتمام لازم را در جهت تعامل سازنده با این نهاد ها ارزشمند در سراسر استان خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر ضرورت تعامل دستگاه قضا و سازمان های مردم نهاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط و بسترهای لازم قانونی این تعامل و همکاری وجود داشته که نظیر آن  می توان به سند تحول قضایی که اخیراّ توسط ریاست معزز قوه قضائیه ابلاغ گردید؛ با رویکردهای مدوّن و تصریح شده؛ اشاره کرد.

اکبری در ادامه با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه باید بگونه ای باشد که تمامی بسترهای فساد زا و مجراهای غیرقانونی بسته شود، تاکید کرد: قاطعیت، سرعت، دقت، رسیدگی عادلانه و صلابت در دستگاه قضایی بستر مناسبی را برای مبارزه با فسادها و رانت ها فراهم می‌نماید که امید است به یاری خداوند و همچنین کمک های مردمی از جمله استفاده از ظرفیت های دیده بانان اجتماعی، جامعه ای ایمن و عاری از هرگونه فساد داشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان مازندران در پایان ضمن تاکید بر مفید و موثر بودن نگاه پیشگیرانه خاطر نشان کرد: همانگونه که سلامت جسمی نیازمند مراقبت و پیشگیری است، سلامت جامعه نیز با توجه به اهمیت آن نیازمند انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی است که باید با اتخاذ سیاست های صحیح از جمله بالا بردن هزینه ارتکاب جرم، تحلیل هوشمندانه و علمی پیرامون مراقبت و نظارت اجتماعی و بهرمندی از ظرفیت و توان مردمی، به این مهم دست پیدا کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲