مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

حمایت کمیته امداد از 4 هزار نیازمند فاقد مسکن

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۴۸۶۱۶
مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: چهار هزار نیازمند فاقد مسکن در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.
۱
plusresetminus
حمایت کمیته امداد از 4 هزار نیازمند فاقد مسکن
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام بشیر عالیشاه در دیدار با رئیس دانشگاه مازندران که به تفاهم نامه همکاری بین این نهاد و دانشگاه مازندران ختم شد اظهار داشت: باید با برنامه ریزی مناسب از تمام ظرفیت دانشگاه ها بمنظور خدمات رسانی به نیازمندان استفاده کرد.

 عالیشاه  به پرداخت مستمری به مددجویان اشاره کرد و گفت:مددجویان یک نفره 73هزار تومان ،دونفره 83هزار تومان ، سه نفره 97 هزار تومان ،چهارنفره 113 هزار تومان، پنج نفره و پنج نفره به بالا با کمک دولت ۵۶۰هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه چهار هزار نیازمند فاقد مسکن در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند ،گفت:کلنگ احداث هزار واحد مسکن مددجویی به زمین زده شد و با کمک و همدلی یکدیگر این تعداد مددجو صاحب خانه می شوند.

این مسئول به طرح ایران همدل اشاره کرد و افزود:با کمک همه مازندرانی های نیکوکار در تلاشیم تا سرانه ایتام را افزایش دهیم و این کار با کمک و همدلی یکدیگر امکانپذیر است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: ۷۱ درصد کمکهای  کمیته امداد مردمی و ۲۹درصد آن کمک دولتی است و در تلاشیم تا هم افزایی لازم انجام شود‌.

عالیشاه بیان کرد:۸۵۰۰دانش آموز و  ۱۶۰۰دانشجو در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند هستند.

وی افزود:  ۳۲۰ مرکزنیکوکاری در استان ایجاد شد و این مراکز، آمایش محله را انجام می دهند و براساس شناسایی ظرفیت های محلات، مشکلات مددجویان را با استفاده ظرفیت همان محله برطرف می کنند.

نوذری رئیس دانشگاه مازندران نیز در این دیدار گفت:دانشگاه نهادی در درون جامعه است و فعالیت های آن نیز باید مبتنی بر تعامل جامعه باشد.

وی افزود :از ظرفیت های عظیم جامعه در مسیری باید استفاده شود که نیازمندی در جامعه نداشته باشیم  که بخشی به عهده حاکمیت و بخشی نیز براساس فرهنگ دینی  و اسلامی ما در چهار چوب وقف و کمک مومنانه  و موارد مشابه توسط مسلمانان و آحاد جامعه در حال انجام است.

نوذری بیان داشت:دانشگاه مازندران بعنوان دانشگاه جامع و معین استان که راهبری آموزش عالی استان را بعهده دارد، پیشگام عقد قرار داد با کمیته امداد استان شد تا در مسیر کمک به فعالیت های فاخر این نهاد مانند اشتغال زایی ، بهبود معیشت محرومان ، فرهنگی ، آموزش، حمایت و‌‌.‌.. با این نهاد همکاری کند.

وی گفت:این موارد  در قالب این تفاهم نامه گنجانده شده و این اقدام یک اقدام کاملا فرهنگی بوده و در راستای توصیه دین مبین اسلام و منویات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما