عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از مخالفت جدی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیانیه اتمی مشترک دولت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.
۰
plusresetminus
مخالفت کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیانیه اتمی مشترک دولت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی/ قوه‌قضاییه برخورد کند
به گزارش بلاغ، بررسی بیانیه مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دستور کار امروز(دوشنبه، 4 اسفندماه) صحن علنی مجلس قرار گرفت و جمعی از نمایندگان به بیان اظهارات و نظرات خود درباره این بیانیه پرداختند و بر اجرای دقیق این قانون از سوی دولت تأکید کردند. آنها بیانیه مذکور را مغایر با قانون مصوب مجلس تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» دانستند.

مهدی سعادتی در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: توافق و بیانیه مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران نقض صریح قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران می باشد.

وی بیان کرد: در قانون یاد شده رئیس جمهور مسئول اجرای آن تعیین شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تریح کرد: با توجه به ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آقای رئیس‌جمهور و کلیه ناقضین و مستنکفین را با قید فوریت به قوه قضائیه معرفی، تا وفق قانون مذکور قوه قضاییه نیز خارج از نوبت و تشریفات مرسوم آن را مورد رسیدگی فوری قرار دهد.

مجلس از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها صیانت کند

علی بابائی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در اخطار قانون اساسی با استناد به اصول 152 و 153، گفت: هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه به کشور شود ممنوع بوده لذا صیانت از قانون به عهده هیات رئیسه مجلس است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در پایان بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی اتمی را مغایر با منافع ملی کشور، ملت ایران و بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: لازم است مجلس از قانون خود صیانت کند و همگان باید بدانند دوران بزن در رو و اختلاف افکنی در حوزه سیاست خارجی کشورمان به پایان رسیده است.

 
*اگر مصوبه مجلس ۳ ماه به تاخیر بیفتد، تاخیر ۳ ساله آن نیز دور از ذهن نیست

کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: اگر قرار بر تاخیر اجرای مصوبه مجلس بود، باید با نظر مجلس این اتفاق می افتاد و اگر در اجرای مصوبه مجلس درخصوص لغو اجرای پروتکل الحاقی 3 ماه به تاخیر بیفتد، تاخیر 3 ساله آن نیز دور از ذهن نخواهد بود، اما مصوبه علمی و جامع مجلس در شرایطی اتفاق افتاد که عرصه به دشمن تنگ شد و امروز این ماییم که بر تحریم ها غالب شده ایم و دشمن مستأصل شده است و چیزی دیگر در دست ندارد و حرف ما این است که باید بر سر مصوبه و تصمیم خود بایستیم.

اکنون وقت اجرای وعده‌های برجامی است، نه وقت‌کشی

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس نیز تأکید کرد: اینکه دولت بدون در نظر گرفتن حال مردم، با بیگانگان میز مذاکره دیگری را در پیش بگیرد و آنها برای مردم تصمیم بگیرند، پسندیده نیست.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس ادامه داد: بدون شک اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به اقتدار مردمی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما