تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۴۸۶۱۰
رئیس مرکز پژوهش های مجلس مدعی شد که توافقنامه اخیر سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای خلاف قانون اساسی، خلاف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و خلاف بیان صریح مقام معظم رهبری است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پیام سیاسی این بیانیه مخرب و به ضرر مصالح انقلاب و منافع ملی است. این بیانیه خلاف قانون اساسی، قانون مجلس و بیان صریح مقام معظم رهبری است. قانونی که در ۱۲ آذر ماه امسال امکانی فراهم کرد که دولت از موضع بالا حقوق ملت را استیفا کند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس بیانیه مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران خلاف بیانات رهبری خواند و با اشاره به قانون «اقدام راهبردی لغو تحریم ها» گفت: پیام مشخص این قانون این بود که تحریم ها باید از کشور رخت بربندد و به جای انفعال ابتکار عمل در دستان مردان سیاست خارجی کشور قرار گیرد اما تفاهم نامه اخیر آژانس بین المللی و سازمان همه اینها را زیر پا گذاشته است و مسیری را دنبال کرده که جز خسران چیزی در پی نخواهد داشت. به نظرم کسانی در دولت هستند که می خواهند مسیر گذشته را ادامه دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس در مورد قانون لغو تحریم های مجلس مدعی شد که این قانون به دنبال حس توانمندی هسته ای، توسعه صلح آمیز و رفع تحریم های خارجی بوده است.
زاکانی با بیان اینکه رفع تحریم ها از سوی مجلس فراتر از تحریم های برجامی بود گفت: تفاهم نامه اخیر در متن خودش عینا بیان می کند که در صورت اجرای کامل تعهدات برجامی اتفاقات مثبتی خواهد افتاد پس این توافقنامه هم در قانون مداخله می کند و هم به آمریکایی ها و اروپایی ها اجازه هر کاری را می دهد. تا کی باید چشم مان را بر خیانت ها یا شرایطی ببندیم که منافع ملت را له می کند؟
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با تاکید بر اینکه عالم سیاست عالم جنگ اراده ها است، گفت: مجلس اراده کرده که اراده دشمن را زمین بکوبد. پیام ما به مردم این است که مجلس جز به مصالح انقلاب و منافع ملی نمی اندیشد. این یک اصل اساسی است. مجلس بر قانون مداری پافشاری می کند. متاسفانه عده ای قانون شکنی را باب کرده اند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این ادعا که کلی گویی های برجام در توافقنامه اخیر سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای تکرار شده است، گفت: ما از دولتی ها می پرسیدیم که شما برجام را با دوستان نوشته اید یا با دشمنان؟ می گفتند: با دشمنان، پاسخ ما این بود که آنچه مشاهده می شود خلاف این است. این اتفاق در تفاهم نامه اخیر نیز افتاده است. به نظرم دولت راهی جز اجرای قانون ندارد. باید قانون در کشور حاکم شود. دشمنان هم بدانند که دوره گول زدن افکار عمومی و ایجاد شرایط دوگانه و اضطراری برای ایران گذشته است.






بلاغ نیوز: *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲