تاریخ انتشاريکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۴۸۵۸۷
معاون هواشناسی مازندران با اشاره به نفوذ سامانه سرد بارشی گفت: روز سه‌شنبه تا جمعه با نفوذ سامانه سرد بارشی شاهد کاهش شدید دما، بارش باران و برف و وزش باد گاهی شدید هستیم.
۰
plusresetminus
برف و باران شدید در راه مازندران/احتمال انسداد محورهای کوهستانی
به گزارش بلاغ، احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: امروز و فردا شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده،کاهش دما  و وزش باد هستیم که در ارتفاعات شاهد بارش پراکنده برف هستیم.

وی گفت: از روز سه‌شنبه تا جمعه با نفوذ سامانه سرد بارشی شاهد کاهش شدید دما، بارش باران و برف و وزش باد گاهی شدید هستیم.

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه اوج فعالیت بارشی روز چهارشنبه خواهد بود، اضافه کرد: بارش برف علاوه بر دامنه‌ها و ارتفاعات در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه این سامانه تمام سطح استان مازندران را دربرمی‌گیرد، اظهار کرد: کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ها به‌ویژه از مرکز به سمت غرب استان، احتمال انسداد محورهای کوهستانی، احتمال آسیب و خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم و سرمازدگی به نهالستان از مخاطرات این سامانه بارشی است.

اسدی بیان کرد: باتوجه به این سامانه بارشی، توصیه ما پرهیز از تردد جاده‌ای به‌ویژه در ارتفاعات، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان، مدیریت مصرف انرژی وتمهیدات لازم جهت پیشگیری از سرمازدگی برای نهالستان و جلوگیری از هدر رفتن انرژی گلخانه‌ها ،دامداری‌ها ومرغداری‌ها است.

وی یادآور شد: باتوجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، پایان هفته جاری در مناطق غربی شاهد آسمانی ابری گاهی با  بارش برف و باران و در مناطق مرکزی وشرقی نیز شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده برف و باران هستیم.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷