تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۴۸۵۴۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از جهتی که ویروس کرونا جهش‌های متفاوتی داشته است، این جهش‌ها قطعاً نیازمند کیت‌های تشخیصی و درمان‌های متفاوت است و وزارت بهداشت نسبت به تولید کیت‌ها باید تلاش کند.
۰
plusresetminus
مسافران خارجی قرنطینه می شدند، کرونای انگلیسی نمی‌آمد!
به گزارش بلاغ، محمدعلی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به میزان شیوع کرونای انگلیسی، اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۲۰ نفر در کشور به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند که این نتیجه باز کردن مرزها به روی مسافران است.

وی افزود: اگر ما پروتکل‌های بهداشتی را سخت گیرانه‌تر برای مسافران اجرا می‌کردیم و افراد در هتل‌ها ۱۴ روز قرنطینه می‌شدند، شاید امروز کرونای انگلیسی شیوع پیدا نمی کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به خطرات ویروس انگلیسی کرونا، عنوان کرد: میزان کشندگی ویروس کرونا بسیار نگران‌کننده است و ۳۰ درصد از ویروس فعلی، بالاتر است و تمامی گروه‌های سنی را درگیر می‌کند.

وی اضافه کرد: ویروس کرونا در روزهای نخست شیوع، تنها افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای را مبتلا می‌کرد و این افراد بیشتر در معرض خطر بودند.

بندپی با اشاره به گسترش ویروس انگلیسی کرونا در برخی کشورهای اروپایی، بیان کرد: هفته گذشته در کشور انگلستان در یک روز بیش از ۱۸۰۰ نفر در پی ابتلا به کرونا جان باختند که در آمار فوتی های ۱۰ ماه گذشته این کشور بی‌سابقه بوده است. در همین حال، آمار ابتلا به کرونا و جان‌باختگان این ویروس در ایتالیا نیز افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه نقش وزارت بهداشت در مقابله با کرونا دارای اهمیت است، ابراز کرد: ما در کمیسیون بهداشت و درمان، از تلاش‌های وزیر بهداشت و معاونین وی نسبت به حساسیت در ایام کرونا قدردانی و از هر تلاشی برای کمک به این مجموعه دریغ نمی‌کنیم.

این نماینده مجلس، با اشاره به جهش‌های پی درپی کرونا و تولید کیت‌های تشخیص این ویروس، خاطرنشان کرد: در ایامی که ویروس کرونا به صورت مداوم در حال تغییر جهش است، باید کیت‌های تشخیص کرونا را تولید کنیم.

وی اضافه کرد: لازم است وزارت بهداشت جهت تهیه کیت‌های تشخیصی و داروهای درمانی کرونا تلاش کند. از جهتی که ویروس، جهش‌های متفاوتی داشته است این جهش‌ها قطعاً نیازمندکیت‌های تشخیصی و درمان‌های متفاوت هستند و این وزارتخانه باید نسبت به تولید آن تلاش کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: بهترین اقدام برای مقابله با کرونای انگلیسی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری است تا بتوانیم با خطرات ویروس کرونا مقابله کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰