رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

بستری 812 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۴۸۵۲۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون ۸۱۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی مازندران بستری هستند.
۰
plusresetminus
بستری 812 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران
به گزارش بلاغ، سید عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در  ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت تعداد ۱۸۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 وی تصریح کرد: هم اکنون ۸۱۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی شیوع کرونا در نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، در استان مازندران سه شهرستان آبی، ۹ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان نارنجی هستند.

 وی اظهار کرد: شهرستان‌های میاندورود، سوادکوه شمالی و سیمرغ در وضعیت آبی کرونایی ، شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، فریدونکنار، محمودآباد، نوشهر، عباس آباد، کلاردشت و تنکابن در وضعیت زرد و شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، جویبار، بابل، بابلسر، آمل، نور، چالوس و رامسر هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رنگ آبی به وضعیت کم‌خطر کرونایی اطلاق می‌شود که روزانه کمتر از چهار نفر از ۱۰۰ هزار جمعیت به دلیل ابتلا به کرونا بستری می‌شوند و این وضعیت در رنگ زرد چهار تا ۶ نفر، در وضعیت نارنجی بیش از ۶ نفر و در وضعیت قرمز ۱۰ نفر به ازای ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه موج چهارم کرونا در کمین است، بیان کرد: اگر رعایت پروتکل‌ها افزايش پيدا نكند موج چهارم کرونا بسیار سهمگین‌تر خواهد بود.

موسوی با اشاره به شرایط ویژه مدیریت بحران و مشکلات تصمیم گیری در آن، تصریح کرد: کسانی که مسئولیت این حوزه را می‌پذیرند باید افرادی بسیار هوشمند بوده و قبل از وقوع بحران در مانورهای متعدد آموزش های لازم را دیده باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن تشریح وضعیت رنگ بندی مناطق مختلف استان اظهار امیدواری کرد: با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد جامعه، تمامی مناطق استان به وضعیت کم خطر رسیده و مردم به ساحل آرامش برسند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما