تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۴۸۴۷۸
عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است تا طرف مذاکره کننده اقدام عملی درباره برجام انجام ندهد، جمهوری اسلامی به تعهدات خود باز نمی‌گردد.
۰
plusresetminus
لغو تحریم‌ها بارزترین گام ۱+۵ برای انجام مجدد تعهدات از سوی ایران خواهد بود
به گزارش بلاغ، علی کریمی فیروزجائی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت حضور پرشکوه در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اراده ها و خواست آحاد مردم است که در برگزاری انتخابات تجلی می یابد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: مردم از روزهای آغاز قیام امام(ره)، نقش محوری و اصلی در این انقلاب داشتند و در تمام برهه ها هرکجا در صحنه های انقلاب حضور یافتند، به اهداف خود رسیدیم که نمونه بارز آن 8 سال دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: اما هرکجا مردم اراده و انگیزه ای برای حضور نداشتند با مشکلات روبرو شدیم که نمونه آن مشکلات اقتصادی امروز است که به خطار عدم تأمین زمینه های بروز، ظهور و حضور مردم در اقتصاد کشور رخ داده است.

کریمی فیروزجائی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین شاخص های پویایی در نظام های سیاسی، میزان مشارکت شهروندان در تصمیم گیری های مهم مملکت آنها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو که به همراه انتخابات شوراهای اسلامی شهر برگزار می شود را در اداره کشور موثر دانست و افزود: اگر هم اکنون نشاط و شادابی در مردم به وجود آمده و آنها پای صندوق های رأی حاضر شوند به صورت طبیعی می توانند با انتخاب یک نفر با رأی بالا، نتیجه را به دیدگاه اکثریت نزدیک تر کند.

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور نفر دوم کشور بعد از رهبر بوده و نفر اول اجرایی کشور است، عنوان کرد: برای حل مشکلات کشور به انتخاب اصلح نیاز داریم به خصوص که تجارب تلخی در رویارویی با دشمنان در دنیا داشته ایم و در موضوع برجام نیز نتوانستیم شأن کشور را حفظ کنیم.

کریمی فیروزجائی در ادامه قانون مصوب اخیر مجلس درباره اقدام راهبردی علیه تحریم های غیرقانونی علیه کشورمان را در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: بر این اساس نیز اگر اقدام عملی ببینیم اقدام خواهیم کرد که بارزترین آنها لغو تحریم ها است که صرفا در این صورت، گام بر می داریم در غیر این صورت، مقابله به مثل خواهیم کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حل مشکلات کشور که ناشی از مسائل خارجی و بین المللی است در آن سوی مرزها رقم نمی خورد بلکه در داخل حل می شود.

پایان پیام

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴