از صبح امروز آتش سوزی درمنطقه نهر رودبار واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی کجور(نوشهر) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
۰
plusresetminus
ادامه آتش‌سوزی در منطقه نهر رودبار کجور نوشهر/مهار آتش به‌دلیل صعب‌العبور بودن بسیار سخت است
به گزارش بلاغ، از صبح امروز آتش سوزی درمنطقه نهر رودبار واقع درمنطقه حفاظت شده البرز مرکزی کجور(نوشهر) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کامبیز محسن سلطانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر گفت: حریق ازصبح امروز درمنطقه نهر رودبار مشرف به روستای بین وبرکن واقع درمنطقه حفاظت شده البرز مرکزی کجور آغاز شد که بلافاصله مامورین یگان محیط زیست نوشهر به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: بدلیل وزش باد گرم در منطقه حجم آتش سوزی گسترده شده و در حال حاضر علاوه بر مامورین یگان حفاطت محیط زیست شهرستان نوشهر،یگان حفاظت منابع طبیعی و گروههای مردمی نیز در منطقه حضور دارند و در حال اطفاء حریق هستند.

سلطانی با اشاره به شیب زیاد منطقه حریق که ازبرگ درختان پوشیده شده گفت: با توجه به صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی و وزش باد شدید، مهار آتش بسیار سخت است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر، عامل آتش سوزی را در حال بررسی دانست و پوشش گیاهی منطقه را جنگلی انبوه از گونه های درختان راش و بلوط عنوان کرد.

همچنین شب گذشته نیز آتش سوزی در جنگلهای روستای  پارت کلا بخش دودانگه ساری که از ساعت ۲۳ شب گذشته شروع شده بود، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ساری و همکاری مامورین اجرایی منابع طبیعی، در ساعت ۵ صبح بطور کامل اطفاء شد.

به گفته عباس زارع رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری، عامل این آتش سوزی، انسانی و شناسایی متخلف یا متخلفین با جدیت در حال پیگیری است.

در این آتش سوزی حدود دوهکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت.

وی با اشاره به افزایش دما و وزش بادهای گرم در استان ازشهروندان خواست تا از روشن کردن آتش در جنگلها، مزارع و مراتع خودداری نمایند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴