کتاب‌خوانی تعطیل نمی‌شود؛

«حسین‌آباد» هر روز عشق ورق می‌زند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۴۸۴۶۳
در این روزهای کرونایی، «جواد» این کتابدار عاشق! سفیر کتاب و کتاب‌خوانی در روستای حسین آباد بهشهر و چند روستای اطراف شده و کتاب‌ها را با موتوری که دارد به درب خانه اهالی می‌رساند.
۱
plusresetminus
«حسین‌آباد» هر روز عشق ورق می‌زند
به گزارش بلاغ، روستای  حسین آباد از توابع شهرستان بهشهر و در 18  کیلومتری شمال غربی این شهرستان واقع است. این روستا از سمت شمال به شبه جزیره ی میانکاله و از جنوب به رستمکلاء  منتهی می‌شود، روستای قره تپه و امیرآباد هم بترتیب در سمت شرق و غرب قرار دارند.
 
جمعیت روستای زیبای حسین آباد براساس سرشماری مرکز آمار ایران بیش از 3600 نفر است که معمولا این جمعیت در فصل کار به بیش از 4500 نفر می‌رسد. طبق سرشماری انجام شده تعداد خانوار این روستا بیش از 860 خانوار است.  
 
جواد افسرده یکی از جوانان این روستا است که حالا یک سالی است که به عنوان کتابدار در کتابخانه این روستا فعالیت دارد.

وی در این روزهای کرونایی، سفیر کتاب و کتاب‌خوانی در حسین آباد و چند روستای اطراف شده و کتاب‌ها را با موتوری که دارد به درب خانه اهالی می‌رساند.

این کتابدار روستایی در شرق مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: با وشیوع ویروس کرونا کم کم بازار کتاب و کتابخوانی در روستا از رونق افتاده بود اما با ابلاغ طرح کتاب‌رانه حالا شاهد آشتی کتاب دوستان با یار مهربان هستیم.

افسرده که خود را عاشق کارش می‌داند؛ افزود: با اطلاع رسانی به اهالی روستا و روستاهای اطراف، حالا کاربران با من تماس می‌گیرند و من سفارشات آن‌ها را در سرما و گرما حتی در روزهای بارانی در اسرع وقت به دست‌شان می‌رسانم.

وی بیان کرد: من چهره به چهره و یا در جاهایی که مردم را می‌بینم، این طرح را به اهالی پیشنهاد می‌دهم و خوشبختانه از روی که من این کار را شروع کردم، روز به روز بر علاقه‌مندی و استقبال مردم برای کتاب‌خوانی اضافه شده و من از این بابت خیلی خوشحالم.

این کتابدار روستایی در شرق مازندران عنوان کرد: جدا از محدودیت‌های دوران کرونا، از آنجا که محل استقرار کتابخانه روستای ما به نحوی است که در حاشیه روستا قرار دارد و دسترسی برای کودکان و افراد مسن سخت است، حالا این طرح کمک کرده است تا به راحتی به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.

افسرده گفت: من بنا دارم تا طرح کتاب‌رانه را حتی بعد کرونا هم در روستا و روستاهای اطراف ادامه دهم تا هر روز بر سطح کتابخوانی اهالی روستایم اضافه شود.

وی تاکید کرد: من از اینجا که به کارم علاقه مندم هر طور شده سفارشات مردم را با موتور خودم و یا خودرو اجرایی می‌کنم و نمی‌گذارم وقفه‌ای در تحویل سفارشات مردم بیفتد.

این کتابدار روستایی در شرق مازندران، با بیان اینکه من با ارتباطی که با مدیرهای کانال تلگرامی روستاهای اطراف گرفتم این طرح را به اهالی روستاهای اطراف نیز اطلاع رسانی کردم؛ ادامه داد: با وجود اینکه روستاهای اطراف با ما حدود پنج کیلومتر فاصله دارند اما من از آنجا هم سفارشات را قبول می‌کنم و کتاب را به درب منازل آن‌ها می‌رسانم.

افسرده متذکر شد: حالا تعداد روستاهایی که من به آن‌ها کتاب می‌رسان روز به روز در حال افزایش است و من تمام تلاشم را می‌کنم که کتاب‌ها را در اسرع وقت به درب منازل اهالی برسانم.

وی یادآور شد: روزی که قرار شد کتابخانه راه اندازی شود خیلی از اهالی می‌گفتند اینجا مگر کتابخانه لازم است؛ اما روز به روز بر کتاب خوانان افزوده شد و حالا کتاب‌رانه خیلی به ترویج کتاب خوانی در روستای حسین آباد و روستاهای اطراف کمک کرد.

این روزها کتابرانه در دل کرونا می‌راند و با همت کتابدارانی مثل «جواد» نمی‌گذارد کتاب‌خوانی تعطیل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین فخری
سلام خداقوت پهلوان احسن ای کاش مسولان شهرستان قدرشناس زحمات این عزیز باشند تا نسبت به تبدیل عضویت ایشان اقدام لازم بعمل آورند و ننها تماشا گر نباشند کار خوب خوبه کار انقلابیه احسن برادر
feedback
Iran, Islamic Republic of
خانم آرین
سلام واقعا آقای افسرده زحمت زیادی میکشن و مسئولیت پذیر هستن انشالله مسئولین قدردان زحمت های بی دریغ ایشون باشند.در این زمانه کمتر کسی پیدا میشود که خالصانه کار کند.خدا بهشون سلامتی و موفقیت فراوان بدهد
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷