تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۴۸۴۶۲
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تمام نهادهای فرهنگی باید به‌دنبال تقویت سواد رسانه‌ای باشند تا نسل جوان خودمان را با سواد بار بیاوریم‌.
۰
plusresetminus
تمام نهادهای فرهنگی به‌دنبال تقویت سواد رسانه‌ای باشند/ لزوم پرهیز از بازنشر اخبار کذب
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست گروه معارف دانشگاه علوم کشاورزی ساری اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا، شرایط اجباری استفاده از فضای مجازی برای آموزش دانشجویان به وجود آمده و برحسب شرایط موجود که الزام ارائه این نوع آموزش باقی است برای جلوگیری از رهاشدگی دراین فضا چاره‌ای جزافزایش سوادرسانه ای نداریم.
 
وی بیان کرد: ما می‌توانیم در فضای مجازی ارتباطات خوبی برقرار کرده و فرصت‌های خوبی ایجاد کنیم، فضای مجازی شاهراه اطلاعاتی جهانی است، مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر رهبر نبودم ریاست فضای مجازی در کشور را برعهده می گرفتم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: دشمنان صفحات حاوی عکس‌های سرداران مارا سانسور می‌کنند ما هم در این مجموعه قرار داریم زیر سلطه هستیم و استقلال پیدا نکردیم، از ناحیه آمریکازدگی که بر فضای مجازی ما حاکم است آسیب‌های جدی و تهدیدهای امنیتی را شاهدیم.

محمدی لائینی ادامه داد: هر وزارتخانه و سازمانی در هر استان یک شعبه دارد ولی شورای عالی مجازی در استا‌نها شعبه ندارد، تمام نهادهای فرهنگی باید به‌دنبال تقویت سواد رسانه‌ای باشند تا نسل جوان خودمان را با سواد بار بیاوریم‌.

وی گفت: سواد رسانه‌ای و بصیرت رسانه‌ای اهمیت دارد تا شیوه‌های استفاده از این ابزار مهم را آموخته و بالاخره آفت بزرگ سادگی و زودباوری مجازی را کم کنیم  برخی هر پیامی می ر‌سد را زود باور کرده و بازارسال می‌کنند که یک واویلای حق‌الناسی است چرا که اگر ذهن یک نفر را خراب کنیم جبران‌ناپذیر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴