کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هواشناسی هشدار داد

برف، باران و باد شدید در راه مازندران/الزام داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های کوهستانی

29 بهمن 1399 ساعت 10:46

هواشناسی مازندران درباره مواج شدن دریا ، وزش باد شدید ، باران و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و آبگرفتگی استان هشدار داد.


به گزارش بلاغ، با نفوذ تدریجی موج بارشی ابتدا از سمت ارتفاعات غربی و سپس در سراسر استان ، از امروز تا فردا شب ، وزش باد شدید ، بارش باران و برف و کاهش محسوس دما در استان خواهیم داشت.

امروز و امشب در ارتفاعات وزش باد شدید و در ارتفاعات نیمه غربی باران و برف می‌بارد.

از امشب تا فرداشب بارندگی ، کاهش دما و وزش باد گاهی شدید در سطح استان و تداوم بارش برف را در ارتفاعات خواهیم داشت.

 آسیب و خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم در مناطق مرتفع ، ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی ، کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف ، احتمال آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه غربی استان در این مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی مازندران پرهیز از تردد جاده‌ای بویژه در ارتفاعات نیمه غربی استان، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، استفاده از نگهدارنده‌ها برای نهالستان تازه تاسیس و حفظ پوشش مناسب برای هدر نرفتن انرژی گلخانه‌ها را توصیه کرد.
 
تاکامی  افزود: دریای خزر  از صبح امروز مواج شده است و برای فعالیت های دریایی ، صید و صیادی مناسب نیست.

الزام همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های کوهستانی

رییس پلیس راه مازندران نیز گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تمام وسایل نقلیه در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان الزامی است.

علیرضا قدمی بیان کرد: هم اکنون آمد و شد خودرو‌ها در جاده‌های چالوس، هراز، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

وی با بیان اینکه بارش باران در جاده‌های نور و سی سنگان نوشهر آغاز شده و سطح جاده‌ها لغزنده است، افزود: هم اکنون جاده‌های ساحلی استان مه گرفته است و رانندگان با کاهش دید روبرو هستند در نتیجه هنگام تردد احتیاط کنند.

قدمی به هشدار هواشناسی و آغاز بارش برف از امشب در استان اشاره کرد و گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تمام وسایل نقلیه در جاده‌های کوهستانی و برفگیر از جمله هراز و کندوان از امشب الزامی است.

وی افزود : رانندگان با توجه به برودت هوا و بارش باران و برف به‌ویژه در مناطق کوهستانی، پیش از سفر از وضعیت راه‌ها، از سلامت فنی خودرو، داشتن سوخت کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ برای پیشگیری از مشکلات سفر مطمئن شوند.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه کنترل ورود خودرو‌ها با پلاک‌های غیربومی به مبادی ورودی مازندران تشدید شد، گفت: رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند، پانصد هزار تومان جریمه می‌شوند.

قدمی افزود : مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 448457

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/448457/برف-باران-باد-شدید-راه-مازندران-الزام-داشتن-زنجیر-چرخ-جاده-های-کوهستانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com