تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۴۴۸۴۴۷
فدراسیون فوتبال برای میزبانی مرحله متمرکز مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی رسمی کرد.
۰
plusresetminus
خرداد ماه زمان جدید برگزاری بازی‌های تیم ملی فوتبال /ایران خواستار میزبانی مرحله مقدماتی جام جهانی شد

به گزارش بلاغ، نشست سرمربی تیم ملی ایران و رئیس‌دپارتمان تیم‌های ملی با رئیس‌کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر مسئولان ‌ای اف سی و نمایندگان تیم‌های گروه C مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزار شد؛ در این جلسه که به صورت آنلاین برگزار شد، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی و مهدی خراطی رئیس‌دپارتمان تیم‌های ملی با شین من گیل رئیس‌کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتسال آسیا و عوض بیک مسئول مسابقات کمیته مسابقات و پاول عضو کمیته مسابقات حضور داشتند.

مهدی خراطی رئیس‌دپارتمان تیم‌های ملی درباره این نشست گفت: در این نشست نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران بر میزبانی رقابت‌ها به شکل رفت و برگشت تاکید داشتند و بر حق فوتبال ایران مبنی بر بهره‌مند شدن از ظرفیت میزبانی در سه مسابقه دور برگشت را تصریح کردند؛ در نهایت، با توجه به همه‌گیری و افزایش شیوع کرونا در سطح جهان و تاکید کنفدراسیون مبنی بر سلامت مربیان، بازیکنان و دست‌اندرکاران مسابقات و مباحث مختلف صورت گرفته درباره ادامه برگزاری رقابت‌های انتخاباتی جام جهانی 2022 قطر، در نهایت مقرر گردید این مسابقات به احتمال بسیار زیاد به صورت متمرکز به میزبانی یکی از تیم‌های گروه C برگزار شود و در صورت عدم وجود میزبان از سوی تیم‌های حاضر در این گروه مسابقات در کشور بی‌طرف به انجام برسد.
وی ادامه داد: نشست کنفدراسیون فوتبال آسیا با سایر گروههای شرکت‌کننده فردا به پایان می‌رسد و نتیجه آن به صورت رسمی به فدراسیون‌ها اعلام خواهد شد. بر این اساس و مطابق برنامه‌ریزی جدید، زمان جدید مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به شرح زیر است:
ایران.................................. هنگ‌کنگ( 13 خرداد 1400)
ایران.......................................... بحرین(17 خرداد 1400)
ایران......................................... کامبوج(21 خرداد 1400)
ایران.............................................. عراق(25 خرداد 1400)
گفتنی‌ست براساس برنامه‌ریزی انجام شده، ورود تیم‌ها به کشور میزبان 10 خردادماه بوده و خروج آنها هم 26 خرداد است؛ بنابراین مدت زمان برگزاری مسابقات 17 روز تعیین شده است.

آمادگی ایران برای میزبانی
بلافاصله پس از انتشار این خبر، سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد ایران برای میزبانی مرحله متمرکز مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی رسمی کرد. در این خبر آمده بود: «در نشست آنلاین امروز سرمربی تیم ملی و رئیس‌دپارتمان تیم‌های ملی، فدراسیون فوتبال کشورمان به صورت رسمی خواهان میزبانی ادامه مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی شد.قرار است مراحل رسمی جهت تکمیل فرم درخواست میزبانی در روز جمعه از سوی کنفدراسیون به فدراسیون‌های عضو ارسال شود.کنفدراسیون فوتبال آسیا روز پنجشنبه هفته جاری به صورت رسمی برنامه مسابقات را اعلام خواهد کرد.گفتنی است روز ۵ مارس سال جاری میلادی آخرین موعد برای اعلام میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به صورت متمرکز خواهد بود. همچنین روز ۱۵ مارس پس از بررسی شرایط میزبانی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا مکان قطعی مسابقات برای هر گروه به صورت رسمی اعلام خواهد شد.»

تعطیلی لیگ در خردادماه
با توجه به شرایط بوجود آمده انتظار می‌رود برنامه آماده ‌سازی تیم ملی برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها حداقل از 2 هفته پیش از حضور در کشور میزبان برگزار شود. به عبارت دیگر، در روزهای پایانی اردیبهشت و به صورت تقریبی از 26 اردیبهشت مسابقات لیگ برتر باید تعطیل شوند.
از سوی دیگر، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از 25 فروردین تا 10 اردیبهشت برگزار می‌شود و نمایندگان ایرانی حاضر در این رقابت‌ها، عملا از چند روز پیش از آغاز این مسابقات و تا چند روز پس از برگزاری آخرین دیدار خود در مرحله گروهی، نمی‌توانند دیدارهای خود در لیگ را برگزار کنند. در صورتی که تیم‌ها هر 4 روز یکبار نیز در رقابت‌های لیگ برتر به میدان بروند، حد فاصل روزهای 10 تا 26 اردیبهشت می‌توان نهایتا سه هفته از رقابت‌های لیگ برتر به صورت فشرده برگزار کرد.
طبق آخرین برنامه اعلامی لیگ برتر، هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر در تاریخ 17 اسفند ماه برگزار می‌شود و بنا بر اعلام سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تعطیلات نیم فصل در فروردین 1400 برگزار می‌شود و از سوی دیگر، دراگان اسکوچیچ نیز خواستار برگزاری اردویی در فروردین ماه شده است. با توجه به برگزاری دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، عملا تمام خردادماه صرف بازی‌های ملی شده و نمی‌توان هیچ دیداری از رقابت‌های لیگ برتر را در این ماه برگزار کرد. از سوی دیگر، باید دید اردوی تیم ملی در فروردین ماه در چه تاریخی برگزار می‌شود.
به نظر می‌رسد سازمان لیگ باید رقابت‌های لیگ بیستم را تا تاریخ تقریبی 26 اردیبهشت به پایان برساند و چنانچه 3 هفته پایانی لیگ برتر در تاریخ 10 تا 26 اردیبهشت برگزار شود، سازمان لیگ باید پس از برگزاری دیدارهای هفته هجدهم در تاریخ 17 اسفند، برنامه 9 هفته باقی مانده را از 17 اسفند تا 25 فروردین برنامه‌ریزی کند. با توجه به این نکته که هنوز برنامه رقابت‌های جام حذفی اعلام نشده، تیم‌ها راهی تعطیلات نیم فصل شده و رقابت‌های لیگ در اغلب کشورهای اروپایی تا تاریخ 2 خرداد به پایان می‌رسد، باید دید سازمان لیگ چه تدبیری خواهد‌ اندیشید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴