معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

تحویل 14 هزار و 700 کلاس درس به آموزش و پرورش

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۴۴۸۴۰۹
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در مهرماه و ایام دهه مبارک فجر حدود 14 هزار و 700 کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور شده است.
۳
plusresetminus
تحویل 14 هزار و 700 کلاس درس به آموزش و پرورش
به گزارش بلاغ ، مدرسه 6 کلاسه سعادت راه روشن روستای قلعه پایان شهرستان گلوگاه امروز با حضورمعاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور ،مدیران کل استان مازندران و مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

این مدرسه  در مساحت 1750 متر مربع  با هزینه 35 میلیارد ریالی با مشارکت دولت و همراهی خیرین افتتاح و به بهره برداری رسید.

مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه مراسم در گفت و گو با خبرنگار بلاغ ، عنوان کرد: امسال در مهرماه و ایام دهه مبارک فجر حدود  14 هزار و 700 کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان  های کشور شده است.

وی افزود : تقریبا 180 پروژه ورزشی هم تحویل ادارات کل شد که این آمار نسبت به سال گذشته  رشد قابل توجهی داشته است و  برای ایجاد  این پروژه ها حدود 3 هزار و 800 میلیارد تومان  از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: همچنین  امسال 2 هزار و 500 میلیارد تومان خیرین متعهد شدند که در بخش ساخت مدارس همراهی کنند که طی سال جاری رشد بیش از هزار میلیارد تومانی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

رخشانی مهر بیان کرد: امسال2 هزار و 350 میلیارد تومان در بخش ساخت و ساز مشارکتی  بین پروژه های خیرساز توزیع شده است که سهم استان مازندارن حدود 70 میلیارد تومان بود که در مجموع از محل اعتبارات ملی  تا امروز حدود 140 میلیارد تومان به استان مازندران تخصیص داده شده است.

 وی یادآور شد: پروژه های نیمه فعال یا راکد استان فعالیت خوبی در پیش گرفته و تا تا مهرماه سال آینده خبرهای خوبی در سطح مازندران در بخش پروژهای ساخت مدارس به گوش خواهد رسید.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور احتمال ایجاد تغییر در رقم بودجه این سازمان در مجلس را دور از ذهن ندانست ولی افزود : بر اساس آخرین گزارشات در کمیسیون تلفیق مجلس اتفاقات خوبی برای بودجه نوسازی مدارس رقم خورده است که منتظریم در صحن مجلس هم نهایی شود.

رخشانی مهر اقدامات انجام شده طی چهار سال گذشته برای استانداردسازی مدارس کشور را درخشان توصیف کرد و گفت: در سال ۹۶ ، ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین یعنی ۵.۲ درصد استانداردهای مدرسه سازی بودند که اکنون به ۹ استان کاهش یافته ضمن این که گیلان و کردستان به بالاتر از میانگین ارتقا یافته اند و بنا شده استان کرمان هم تا پایان سال به بالاتر از میانگین برسد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲