BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> گارد ساحلی چین قدرتمندترین یگان در منطقه محسوب می‌شود | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۴۸۳۷۸
یک رسانه انگلیسی از آمادگی گارد ساحلی چین برای دفاع از قلمروی دریایی خود و نگرانی‌های فیلیپین از وقوع هرگونه درگیری محتمل خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازیک رسانه انگلیسی از تحرک گارد ساحلی چین در دریای چین جنوبی و شرقی، صدور فرمان شلیک به کشتی‌های متجاوز به حریم دریایی چین و نگرانی کشورهای همسایه از جمله فیلیپین خبر داد.
روزنامه انگلیسی «دیلی استار» یکشنبه در این زمینه نوشت، جنگ لفظی بین چین و فیلیپین پس از اینکه چین این کشور را به دفاع از قلمروی خود تهدید کرد، شدت گرفته است.
بر اساس این گزارش، چین در هفته‌های گذشته به گارد ساحلی مجوز شلیک به هرگونه تهدید دریایی علیه قلمروی خود را صادر کرد. ارتش چین به نیروهای خود مجوز استفاده  سلاح  برای دفاع از تمامیت ارضی خود را صادر کرده است.
در این مجوز آمده است، گارد ساحلی می‌تواند تمام اقدامات لازم را انجام دهد، از جمله استفاده از سلاح هنگامی که حاکمیت ملی و  حق حاکمیت چین  در دریا  از سوی بیگانگان به طور غیرقانونی مورد نقض قرار می‌گیرد.
در این بین، اقدام‌های چین با خشم وزیر خارجه فیلیپین مواجه شده و «تئودور لاکسین» نیز گفته که نیروهای این کشور مقابله به مثل خواهند کرد.  وی به رسانه‌های فیلیپینی گفته است که در صورت بروز هرگونه حادثه  قطعا چیزی بیش از یک اعتراض رخ می‌دهد. وزیر خارجه فیلیپین تحرکات چین را «تهدید به جنگ» خوانده است.
سفارت چین در مانیل اما در واکنش به سخنان این مقام ارشد فیلیپین گفته که صدور مجوز شلیک شامل کشورهایی که قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کنند، نمی‌شود.
دیلی استار در خاتمه نوشت، گارد ساحلی چین قدرتمندترین نیرو از این نوع در منطقه محسوب می‌شود و اینک در دریای چین شرقی که آنطرف آن ژاپن حضور دارد و دو طرف نسبت به مالکیت بر سر تعدادی جزایر با هم اختلاف دارند، حضوری فعال  دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴