یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با تولید یک دستگاه سی ان سی پنج محور، کشور را در حوزه محصولات دندانپزشکی یک گام به خودکفایی نزدیک‌تر کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،مهران باباپور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بنیان مکاترونیک ایرانیان گفت: خودکفایی در حوزه دندانپزشکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا اقلام و محصولات این حوزه موجب خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور می‌شود و این شرکت تلاش کرد تا در این زمینه در راستای خودکفایی هر چه بیشتر کشور گام بردارد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بنیان مکاترونیک ایرانیان، در ادامه افزود: یکی از انواع دندان‌های مصنوعی که مورد استفاده قرار می‌گیرد دندان فلزی است که به روش ریخته‌گری تولید می‌شود. اخیراً با پیشرفت‌های صورت گرفته، دندان از جنس سنگ و سرامیک تولید می‌شود که قابلیت ریخته‌گری ندارد و باید روی آن فرایند ماشین‌کاری انجام شود.
این فعال دانش‌بنیان ضمن توضیح بیشتر در مورد حوزه فعالیت شرکت گفت: این شرکت یک دستگاه CNC پنج محور تولید کرده است که از قابلیت ماشین کاری دندان‌های سرامیک برخوردار است. با توجه به کیفیت قابل توجه این دستگاه، موفق شده‌ایم که این دستگاه را به کشورهای مختلفی مانند آذربایجان صادر کنیم. حتی کشوری مانند کره جنوبی نیز این دستگاه را وارد و مجدداً به کشورهای مانند میانمار صادر می‌کند، زیرا از قیمت مناسبی برخوردار است.
باباپور با اشاره به خصوصیات فنی این محصول دانش‌بنیان، افزود: دندان فلزی به دلیل واکنش نسبت به آنزیم‌های دهان، زود تحلیل می‌رود و جنس فلز نیز، چندان با بدن سازگار نیست، به همین دلیل، استقبال از دندان‌های سرامیکی، رو به افزایش است. قیمت دستگاه ما یک سوم نمونه مشابه خارجی است.
وی افزود: نمونه‌های وارداتی هیچگونه خدمات پس از فروشی ارائه نمی‌دهند، در حالی که این شرکت در حال تلاش است که حوزه خدمات پس از فروش خود را گسترده‌تر کند.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بنیان مکاترونیک ایرانیان، ضمن تشریح دیگر حوزه‌های فعالیت شرکت، گفت: این شرکت همچنین موفق شده است که پرینترهای سه‌بعدی فلزی تولید کند. این نوع از پرینترها در بازار جهانی از قیمت نسبتاً بالای برخوردار هستند و این مجموعه با بومی‌سازی این محصول، آن را با کیفیت بالا و با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴