تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۴۴۸۳۶۲
وزارت دفاع ترکیه از یافت شدن اجساد سیزده شهروند خود که توسط نیروهای «پ‌ک‌ک» ربوده شده بودند، خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفت، نظامیان این کشور اجساد 13 شهروند ترکیه‌ای را که چندی قبل توسط شبه نظامیان کرد ربوده شده بودند، در غاری در شمال عراق پیدا کردند.
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت که 12 نفر از قربانیان از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و یک نفر بر اثر اصابت گلوله  به شانه جان خود را از دست داد. آنها در منطقه «گارا» نزدیک مرز ترکیه در عملیاتی علیه یا «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان ) که در 10 فوریه آغاز شد، کشف شدند.
آکار افزود که عملیات «پنجه عقاب 2» منجر به کشته شدن 48 شبه نظامی پ‌ک‌ک از جمله سه عضو ارشد و دستگیری دو تن دیگر شد.
وزیر دفاع ترکیه هویت شهروندان ترکیه را فاش نکرد و گفت که این آدم ربایی به دلایل امنیتی فاش نشده بود. آکار افزود که سه نظامی ترک در طی این عملیات کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
ژنرال «یاشار گولر» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نیز در این زمینه گفت که این عملیات 75 کیلومتر در 25 کیلومتر را تحت پوشش قرار داد که یکی از بزرگترین مناطقی است که در مبارزات اخیر علیه پ‌ک‌ک هدف قرار گرفت.
تاکنون بیانیه‌ای از سوی پ‌ک‌ک در مورد این قتل‌ها منتشر نشده است.پ‌ک‌ک از پایگاه‌های خود در شمال عراق برای حملات مرزی علیه ترکیه استفاده می‌کند. از زمان آغاز شورش توسط پ‌ک‌ک علیه دولت ترکیه از سال 1984، ده‌ها هزار نفر کشته شده اند. آمریکا و اتحادیه اروپا پ‌ک‌ک را یک گروه تروریستی برشمرده‌اند.
ترکیه از چندی قبل دو عملیات گسترده برون مرزی با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی نیروهای پ‌ک‌ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.
وزارت دفاع ترکیه چندی قبل نیز از حمله هوایی علیه مواضع پ‌ک‌ک در منطقه «قندیل» در شمال عراق و تلفات وارده بر نیروهای پ‌ک‌ک ‌خبر داد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما