تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۴۴۸۳۳۲
امسال با وجود شیوع کرونا و مشکلات موجود، 200 مرکز جدید به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت پیوست و خدمات با کیفیت‌تر شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،تسهیل دسترسی محققان، صنعتگران، دانشجویان و اساتید به خدمات آزمایشگاهی متنوع و گسترده از جمله اهدافی است که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌کند. در راستای این هدف نیز، شبکه‌ای از خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی شکل گرفته است تا این روند تسریع شود.
کرونا که آمد بسیاری از فعالیت‌ها رنگ باخت و از رونق افتاد؛ اما شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با توسعه فعالیت‌های خود، توانست در این روزهای کسادی فعالیت‌ها ، بیش از 200 مجموعه فناور را به خانواده 630 نفره خود اضافه کند و جمعیتش را به بیش از 800 مجموعه برساند. 
به اشتراک‌گذاری تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی از جمله اقدامات این شبکه است که تاکنون منجر به اشتراک‌گذاری اطلاعات بیش از 18 هزار دستگاه و برگزاری بیش از 10 هزار آزمون تخصصی شده است. این کار توانی مضاعف برای فعالان این حوزه به وجود آورد و تنوع خدمات و تجهیزات را بیشتر کرد.
طیف وسیعی از آزمایشگاه‌ها در شبکه عضو هستند که به 6 دسته مستعد عضویت، آزمایشی، فعال، توانمند، ممتاز و پیشرو تقسیم شده‌اند. اما هر آزمایشگاهی که در کشور فعال است می‌تواند به عضویت شبکه درآید.
در سال های اخیر، شبکه از طریق تخصیص اعتبار به مشتریان آزمایشگاه‌ها و حمایت‌هایی که در راستای تکمیل توانمندی آزمایشگاه‌ها، تعمیر و نگهداری تجهیزات، ارتقای دانش کارشناسان و استانداردسازی فعالیت‌ها، سعی دارد به آزمایشگاه‌ها کمک کند که خدمات خوبی را از لحاظ کیفی و کمی به مشتریان ارائه کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴