تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۴۸۳۳۰
رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه ضمن اعلام این که شکست استیضاح ترامپ قابل پیش‌بینی بود، گفت شکاف در تشکیلات سیاسی و جامعه آمریکا همچنان باقی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل «دوما» روسیه در اظهاراتی در خصوص عدم محکومیت «دونالد ترامپ» در جریان جلسه استیضاح بامداد گذشته (به وقت تهران) در سنا گفت کاملاً قابل پیش‌بینی بود که تلاش برای استیضاح وی که دیگر در سمت رئیس‌جمهور نبود، در نهایت منجر به شکست خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، این مقام مجلس سفلای روسیه اظهار داشت: شکست دومین تلاش برای استیضاح ترامپ کاملاً قابل پیش‌بینی بود. این روند بی‌سابقه (استیضاح ترامپ علیرغم نبودش در قدرت) از اختلافات حزبی و انتقام جویی ناکام (حزب) دموکرات ناشی می‌شد.
اسلوتسکی افزود: این همچنین نشان می‌دهد که شکاف در جامعه آمریکا و تشکیلات سیاسی آن همچنان پابرجاست.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان رأی‌گیری در مجلس سنای این کشور در دومین طرح استیضاح، تبرئه شد. سناتورهای آمریکایی با ۴۳ رأی منفی (بی‌گناه) و ۵۷ رأی مثبت (گناهکار)، ترامپ را از اتهامات مطرح شده در دومین استیضاح، تبرئه کردند.
این رأی‌گیری بامداد یکشنبه در جریان پنجمین روز بررسی استیضاح ترامپ در مجلس سنای این کشور انجام شد و برای محکومیت وی به حداقل ۶۷ رأی مثبت (دو سوم کرسی‌های سنا) نیاز بود.
«چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنا طی اظهاراتی با انتقاد از تبرئه شدن ترامپ در استیضاح، گفت: «استدلال‌هایی که در دفاع از رئیس‌جمهور سابق بیان شد، ضعیف و غیرقابل درک بودند. عدم محکومیت ترامپ، به عنوان رأی ننگین و بدنامی در تاریخ سنای ایالات متحده ثبت خواهد شد».
اتهام مطرح شده علیه ترامپ در طرح استیضاح دوم، «تحریک به شورش» و اقدام به تحریک هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره در جلسه ششم ژانویه هنگام شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما