تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۴۷۹۵۵
رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داد: اگر آمریکا حمایت‌های مالی خود را تا انتهای بحران کرونا حفظ نکند با موج خطرناکی از ورشکستگی شرکت‌ها و بیکاری افراد روبرو خواهد شد.
۰
plusresetminus
رئیس صندوق بین‌المللی پول: آمریکا بدون کمک‌های مالی ورشکسته می‌شود
به گزارش بلاغ، کریستالینا جورجیه‌وا درباره وضعیت اقتصادی آمریکا تصریح کرد: اگر آمریکا حمایت‌های مالی خود را تا انتهای بحران کرونا حفظ نکند با موج خطرناکی از ورشکستگی شرکت‌ها و بیکاری افراد روبه‌رو خواهد شد. آمریکا به‌عنوان بزرگترین اقتصاد جهان باید اقدامات حمایتی بیشتری انجام دهد. رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: علی‌رغم ریکاوری اخیر اقتصاد آمریکا، اقتصاد این کشور همچنان در معرض خطر قرار دارد. اگر حمایت‌های مالی دولت تا زمانی که راهی برای خروج از این بحران سلامتی پیدا نشود ادامه پیدا نکند با موج خطرناکی از ورشکستگی‌ها و بیکاری روبه‌رو خواهیم شد.

جورجیه‌وا افزود: در سال ۲۰۲۰ تعداد شرکت‌های ورشکسته به لطف بسته‌های مالی از سال‌های عادی کمتر بود و این مهم است که این بسته‌ها در سال ۲۰۲۱ هم ادامه پیدا کنند. گفتنی است، مشاوران اقتصادی ارشد کاخ سفید در مخالفت با دفتر بودجه کنگره، خواهان اقدام فوری برای جلوگیری از خطر بیکاری شدید و بلندمدت در اقتصاد آمریکا شدند.

جرد برنستین و هیتر بوشی، دو نفر از اعضای انجمن سه نفره مشاوران اقتصادی کاخ سفید، هشدار دادند که پیش‌بینی بیکاری هفت میلیون آمریکایی در سال ۲۰۲۱ نیازمند اقدام فوری برای اجرای هرچه سریع‌تر بسته کمک مالی 1900 میلیارد دلاری بایدن است.

این کارشناسان در یادداشتی که اولین بار توسط رویترز گزارش شد هشدار دادند: هزینه اقدام نکردن بسیار بیشتر از هزینه یک مداخله مالی بزرگ است. ما نباید چندین سال به انتظار ریکاوری اقتصاد و بازگشت سطح اشتغال به سطح قبل از پاندمی بنشینیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا هفته گذشته با ارتقای پیش‌بینی قبلی خود اعلام کرد: اقتصاد آمریکا به دنبال سقوط سه و نیم درصدی در سال ۲۰۲۰ در سال جاری چهار و شش دهم درصد رشد خواهد کرد. این پیش‌بینی جدید باعث ایجاد پشتوانه برای ادعاهای برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره شد. آنها معتقدند بسته مالی بایدن هزینه گزافی برای اقتصاد آمریکا خواهد داشت و باعث تورم خواهد شد.

همچنین سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد: ۷۷۹ هزار آمریکایی در هفته گذشته تحت تأثیر  پاندمی  کرونا و محدودیت‌های آن شغل خود را از دست داده و درخواست حمایت از بیکاری خود را به ثبت رساندند. «جو بایدن»؛ رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه هفته پیش در پیامی توییتری اذعان کرد: با بحران اقتصادی در پی بحران سلامت عمومی مواجه و نیازمند اقدامی فوری برای مقابله با این بحران‌ها هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷