تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۴۷۸۷۱
با حضور ‌فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در استان اردبیل افتتاح شد.
۰
plusresetminus
سرلشکر سلامی: تجهیزات وارداتی نیروگاه‌های برق را ‌بومی‌سازی می‌کنیم

به گزارش بلاغ، نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در استان اردبیل با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و مسئولان استانی افتتاح شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: متخصصین قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه به همراه مشارکت بخش‌های مختلف صنعت کشور از جمله مپنا موفق شدند سه فاز 160 مگاواتی را به ظرفیت خروجی برق نیروگاه سبلان اضافه کنند.

وی اظهار داشت: متخصصین ما در قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه به همراه مشارکت بخش‌های مختلف صنعت کشور از جمله مپنا موفق شدند از 6 واحد نیروگاه گازی موجود به 3 واحد نیروگاه بخار دست پیدا کنند و گاز‌های خروجی از واحدهای قدیمی را در بویلر‌های واحد‌های جدید جای بدهند و سه فاز 160 مگاواتی را به ظرفیت خروجی این نیروگاه اضافه کنند‌ و با این اقدامات این نیروگاه به نیروگاه چرخه ترکیبی گاز و بخار تبدیل شد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی ساخت و نصب تجهیزات این واحد نیروگاهی توسط مهندسان و تکنسین‌ها و کارکنان ایرانی انجام شده است، افزود: 70 درصد تجهیزات به کار گرفته شده ایرانی هستند که در تلاش هستیم 30 درصد تجهیزات وارداتی را نیز بومی‌سازی کنیم.
سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نیز گفت: تاکنون 433 میلیون یورو تقریبا حدود 12 میلیارد تومان در‌ این نیروگاه سرمایه‌گذاری شده و 700 نفر مشغول به کار شده‌اند.

استاندار اردبیل: سپاه نقش مهمی در توسعه و همدلی دارد
همچنین، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به اقدامات بسیار ارزشمند قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و سپاه در استان، اظهار داشت: چهاربانده کردن محورهای مواصلاتی همچون محور اردبیل به مشکین‌شهر و چندین محور مواصلاتی شمال استان که نقش مهمی در توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای دارد، از جمله اقدامات قرارگاه در اردبیل است.

به گزارش مهر، وی افزود: در بحث پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه هم اقدامات مناسبی انجام شده به‌طوری‌که در زمینه زیرسازی و ریل‌گذاری این پروژه هم اقدامات مناسبی انجام شده است.
استاندار اردبیل به احداث ساختمان بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی اردبیل نیز اشاره کرد و بیان داشت: این بیمارستان هم با همت و مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در جهت رفع نیازهای مردم استان اردبیل احداث می‌شود.

بهنام‌جو با اشاره به نیروگاه سبلان، تصریح کرد: توسعه این نیروگاه اطمینان‌بخشی بزرگی برای برق مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌کند.

وی درباره وضعیت جذب سرمایه در استان اردبیل، اظهار داشت: امسال ۴۵ درصد بیشتر نسبت به سال گذشته جذب سرمایه داشتیم.

استاندار اردبیل گفت: سپاه نقش مهمی در توسعه و رفع مشکلات و به‌خصوص وحدت و همدلی دارد و در رفع بحران‌ها اقدامات مناسبی انجام داده که از جمله در بحث کرونا حضور سپاه استان اردبیل در غربالگری و طرح سردار شهید سلیمانی بسیار چشمگیر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴