گرانی؛ راهکار مدیران دولتی برای جبران زیان‌ها

راه‌آهن: زیان شرکت‌هایمان را با افزایش قیمت بلیت جبران می‌کنیم!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۴۷۵۸۶
ظاهرا مدیران دولتی، گرانی را ساده‌ترین راهکار برای جبران زیان شرکت‌های خود می‌دانند برهمین اساس، معاون مسافری راه‌آهن گفت: با افزایش 25درصدی قیمت بلیت قطار زیان شرکت‌های حمل و نقل جبران می‌شود.
۰
plusresetminus
راه‌آهن: زیان شرکت‌هایمان را با افزایش قیمت بلیت جبران می‌کنیم!

به گزارش بلاغ، میرحسن موسوی درباره گران شدن بلیت قطار اظهار داشت: از ابتدای شروع ویروس کرونا بسیاری از خانواده‌ها به دلیل افزایش حجم تقاضا و فاصله‌گذاری اجتماعی برای کوپه‌های چهار نفره، اقدام به خرید دو بلیت کردند، این در حالی است که کوپه چهار نفره به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دو نفر می‌توانستند، استفاده کنند و در کوپه‌های شش نفره هم سه نفر می‌توانستند استفاده کنند. وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای‌عالی‌ترابری از ابتدای بهمن افزایش قیمت بلیت قطار برای کوپه‌هایی که دو نفر اقدام به خرید بلیت کردند و برای کوپه‌های شش نفره که سه نفر از آنها استفاده می‌کردند، افزایش یافته است، بنابراین افرادی که بلیت کوپه دربست خریداری کرده‌اند مشمول افزایش قیمت 25 درصدی نمی‌شوند.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه تاریخ اجرای این مصوبه از ابتدای بهمن بوده اما از دو سه روزه آینده اعمال می‌شود، افزود: این مصوبه بخش کوچکی از زیانی است که تاکنون شرکت‌های حمل‌ونقلی به دلیل شیوع ویروس کرونا دیده‌اند و ما در راستای اجرای مصوبه هم هیچ افزایش قیمتی برای بلیت‌های ایام نوروز نداریم. مسافرانی نیز که پیش خرید بلیت کرده بودند، مشمول این افزایش قیمت نمی‌شوند.

گفتنی است شرکت‌های زیان‌ده دولتی معلوم نیست چرا برای جبران زیان‌های خود از حقوق و پاداش مدیران خود کم نمی‌کنند و فقط به مردم فشار می‌آورند. دولت در بودجه‌های سالیانه خود مدام حقوق مدیران را بالا می‌برد. برهمین اساس به گفته عادل آذر رئیس سابق دیوان محاسبات حقوق برخی مدیران دولتی در سال آینده تا 60 میلیون تومان در ماه خواهد بود. 
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴