فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود خبر داد

پایش بیش از 4 هزار نفر در طرح شهید سلیمانی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۴۴۷۵۷۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود از پایش بیش از 4 هزار نفر در طرح شهید سلیمانی در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
پایش بیش از 4 هزار نفر در طرح شهید سلیمانی
جعفر اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در میاندورود با کمک بسیجیان در حال انجام است، اظهار کرد: در این طرح که فرماندهان حوزه در میدان های حوزه سرزمینی خود مشغول فعالیت هستند با ارتباطی که با فرماندهان پایگاه گرفتند و ارتباطی که با مراکز بهداشت گرفته شد و جلسات متوالی و مستمری که داریم به شناسایی بیماران و کسانی که با بیماران در ارتباط بودند سریعا اقدام می‌شود و زنجیره انتقال ویروس کرونا را توانستیم به خوبی در شهرستان کنترل کنیم.
 
وی با تقدیر و تشکر از همکاری مرکز بهداشت و فرماندهان پایگاه و تشکیل ستادها و کمیته‌های عملیاتی که در سطح روستاها انجام شد، بیان کرد: از موفقیت‌هایی که در این طرح داشتیم مردمی کردن طرح شهید سلیمانی بود که فرماندهان حوزه در اوایل کار توجیحات را انجام دادند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود خاطرنشان کرد: تیم‌های حمایتی ما بیمارانی که از نظر اقتصادی و معیشتی دچار مشکل باشند را شناسایی می‌کنند و حمایت کامل از آنها انجام می‌شود تا به‌دلیل مسائل معیشتی از خانه خارج نشوند.
 
اصغری با بیان اینکه بعد از شناسایی بیمار، تیم‌های نظارتی و پزشکی ما باید در خانه بیمار حضور داشته باشند، تصریح کرد: همچنین کسانی که با این بیماران در ارتباط بودند سریعا توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های ما شناسایی می‌شوند و آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود و همچنین سعی بر این شد که با فرهنگ سازی‌هایی که در کنار این اقدامات انجام می‌دهیم و تقویت تیم‌های فرهنگی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطح شهرستان به بالاترین سطح برسانیم تا انشالله بتوانیم بر این بیماری فائق بیاییم.
 
وی افزود: در حوزه قرنطینه معکوس هم بیش از 9 هزار بیمار زمینه‌ایی داریم که اسامی آنها احصا و شناسایی شد و این بیماران مورد حمایت‌های لازم قرار گرفتند تا کسانی که بیماری زمینه‌ایی دارند و در صورت ابتلا ریسک درمانی آنها بالاتر است، پیشگیری و درمان به موقع انجام شود که در این طرح برای 4 هزار و 555 نفر انجام شد.
 
اصغری با بیان اینکه شهرستان میاندورود به 49 بلوک تقسیم شد که از پنج حوزه فعال و 105 پایگاه فعال 216 تیم تشکیل و 434 بسیجی در این تیم‌ها فعالیت کردند، گفت: روستاهای فعال در این طرح 49 روستا بودند که 296 معسر شناسایی شدند و به 271 خانواده بسته‌های حمایتی داده شد.
 
وی بیان کرد: در این طرح چهار هزار و 140 نفر پایش شدند که هزار و 34 نفر مشکوک بودند که 170 نفر مبتلا قطعی داشتیم و همچنین 466 نفر برای پیشگیری و مراقبت قرنطینه در منزل شدند که در همین راستا 162 نفر به مراکز درمانی معرفی و بستری شدند و 520 نفر بهبودی کامل یافتند و 16 نفر فوت کردند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود در پایان اظهارکرد: بسیجیان میاندورود آمادگی لازم برای ادامه اجرای این طرح را دارند و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و کمک مراکز بهداشتی و پایگاه‌های بسیج بتوانیم این بیماری را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴