مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد

پیش بینی کانون کوبی 250 هکتاری بر ضد آفت ملخ

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۴۷۵۵۵
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از پیش بینی کانون کوبی 250 هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان بر ضد آفت ملخ خبر داد.
۱
plusresetminus
پیش بینی کانون کوبی 250 هکتاری بر ضد آفت ملخ
به گزارش بلاغ ،مهدی باباجانی در گفت وگو با خبرنگار ما  گفت: بر اساس بازدید های میدانی و ردیابی صورت گرفته ، پیش بینی می گردد در دهه سوم فروردین ماه سال آینده در 250 هکتار از اراضی زراعی و باغی گلوگاه کانون کوبی ملخ انجام گیرد.
 
وی افزود: در سال جاری 230 هکتار از اراضی شهرستان با مقدار 166 لیتر سموم حشره کش ( مالاتیون و سومیتیون) عملیات کانون کوبی حاشیه مزارع و باغات انجام گرفت.
 
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: كارشناسان اين اداره با تشكيل شبكه مراقبت و بمنظور شناسايي و رديابي و با هدف كنترل و مبارزه جدي با اين آفت، به طور مرتب از مزارع و زمین های این شهرستان بازديد و كانون‌هاي آلوده ملخ را شناسايي می‌کنند.
 
این مقام مسئول افزود: با شناسايي به موقع و سرعت عمل در شروع سمپاشي، از طغيان ملخ كنترل و  ورود آن به عمق مزارع جلوگيري می شود.
 
باباجانی گفت: ملخ از محصولاتي مانند گندم، جو، برخي سبزيجات و ميوه در باغ ها به صورت دسته جمعي تغذيه مي كند.
 
وی خاطر نشان کرد: جهت کنترل و مبارزه با این آفت، هر ساله اکیپی از کارشناسان جهاد کشاورزی پس از بازدید و بررسی های میدانی مستمر از وضعیت بیولوژیک این آفت ، کانون یابی صورت گرفته و با هماهنگی دهیار و شورای اسلامی روستاهای منطقه ، نسبت به سمپاشی در دو یا سه مرحله اقدام می گردد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما