تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۴۴۷۵۵۲
مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات ۲۰هزار تن مرکبات از این شهرستان به کشورهای منطقه خبر داد.
۰
plusresetminus
صادرات 20 هزار تن مرکبات از میاندورود/ طوفان اخیر 540 میلیون تومان به بخش کشاورزی خسارت زد
سید اسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای ۷ هزار و ۵۶۴ هکتار باغ مرکبات با تولید ۲۰۰هزار تن می‌باشد، اظهار کرد: از این مقدار حدود ۲۰ هزار تن از این شهرستان به کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق، عمان و غیره صادر شده است.

وی بیان کرد: سلامت و مرغوبیت دو ویژگی مهم مرکبات این شهرستان بوده، که خود به‌عنوان عاملی در جهت توسعه صادرات این محصول می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود خاطرنشان کرد: امسال در قالب ذخیره سازی مرکبات و تنظیم بازار میوه شب عید، ۲۳هزار تن ذخیره سازی توسط سورتینگ داران و باغداران صورت گرفته است.

علوی با بیان اینکه بیش از 95 درصد مرکبات شهرستان برداشت شده است، تصریح کرد: برای کنترل آفت مگس مدیترانه‌ایی در سال آینده کشاوران و باغداران اقدام به برداشت میوه‌های مازاد روی درختان کنند تا در سال آینده دچار مشکل نشویم.

وی افزود: گاها مشاهده می‌شود باغداران اقدام به تخلیه میوه‌های پوسیده در کنار جاده‌ها و یا حاشیه رودخانه‌ها می‌کنند تقاضا داریم با کندن چاله در داخل زمین اقدام به دفن این میوه‌ها کنند تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود و همچنین آفت‌ها از بین بروند.

علوی درباره خسارت طوفان و برف هفته گذشته، گفت: 540 میلیون تومان به دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌های سطح شهرستان خسارت وارد شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴