کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود اعلام کرد

صادرات 20 هزار تن مرکبات از میاندورود/ طوفان اخیر 540 میلیون تومان به بخش کشاورزی خسارت زد

8 بهمن 1399 ساعت 13:09

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات ۲۰هزار تن مرکبات از این شهرستان به کشورهای منطقه خبر داد.


سید اسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای ۷ هزار و ۵۶۴ هکتار باغ مرکبات با تولید ۲۰۰هزار تن می‌باشد، اظهار کرد: از این مقدار حدود ۲۰ هزار تن از این شهرستان به کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق، عمان و غیره صادر شده است.

وی بیان کرد: سلامت و مرغوبیت دو ویژگی مهم مرکبات این شهرستان بوده، که خود به‌عنوان عاملی در جهت توسعه صادرات این محصول می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود خاطرنشان کرد: امسال در قالب ذخیره سازی مرکبات و تنظیم بازار میوه شب عید، ۲۳هزار تن ذخیره سازی توسط سورتینگ داران و باغداران صورت گرفته است.

علوی با بیان اینکه بیش از 95 درصد مرکبات شهرستان برداشت شده است، تصریح کرد: برای کنترل آفت مگس مدیترانه‌ایی در سال آینده کشاوران و باغداران اقدام به برداشت میوه‌های مازاد روی درختان کنند تا در سال آینده دچار مشکل نشویم.

وی افزود: گاها مشاهده می‌شود باغداران اقدام به تخلیه میوه‌های پوسیده در کنار جاده‌ها و یا حاشیه رودخانه‌ها می‌کنند تقاضا داریم با کندن چاله در داخل زمین اقدام به دفن این میوه‌ها کنند تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود و همچنین آفت‌ها از بین بروند.

علوی درباره خسارت طوفان و برف هفته گذشته، گفت: 540 میلیون تومان به دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌های سطح شهرستان خسارت وارد شده است.


کد مطلب: 447552

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447552/صادرات-20-هزار-تن-مرکبات-میاندورود-طوفان-اخیر-540-میلیون-تومان-بخش-کشاورزی-خسارت-زد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com