کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونا هلند را جنگ‌زده کرد

7 بهمن 1399 ساعت 20:20

اعتراض به محدودیت های کرونایی در سراسر هلند به آشوب و درگیری کشیده شد وزیر امنیت این کشور معترضانی که بیمارستان را به آتش کشیدند، «اوباش کرونا» نامید


به گزارش بلاغ، پلیس ضدشورش هلند با معترضان خشمگین از محدودیت‌های کرونا درگیر شده و صدها نفر را دستگیر کرده است. منع رفت و ‌آمد شبانه (از ۹ شب تا 4:30) برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم و از شنبه اعمال شده است. برای متخلفان ۹۵ یورو جریمه در نظر گرفته شده است.

پارلمان این محدودیت را پنج‌شنبه تصویب کرد اما در شهر آیندهوون معترضان به خیابان آمدند تا نارضایتی و نافرمانی خود را نشان دهند و پلیس به گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش متوسل شد. برخی معترضان مواد آتش‌زا به سوی پلیس پرتاب و سعی کردند جلوی پلیس مانع ایجاد کنند، بعضی فروشگاه‌ها را غارت کردند و شیشه مغازه‌ها را شکستند.

در آمستردام، پایتخت، تجمع اعتراضی کوچک تری شکل گرفت. یک مرکز آزمایش کرونا در شهرک اورک در شمال هلند نیز شنبه به آتش کشیده شد. هوگو دیونگ وزیر بهداشت هلند این اقدام را زیرپا گذاشتن تمام حد و مرزها خوانده است. آمستردام و تیلبورگ هم ناآرام بوده و در انسکِدِی، مردان جوان به یک بیمارستان حمله کرده و یک مرکز آزمایش کرونا را آتش زده‌اند.

هوبرت برولز رئیس شورای امنیت ملی هلند گفته است، هر چه مردم بیشتر خویشتنداری کنند، این محدودیت‌های ناخوشایند زودتر برداشته می‌شود. او گفت کسانی که کار‌های خشن می‌کنند، معترض نیستند بلکه «اوباش کرونا» هستند. هلند در واکسیناسیون کرونا که مهم ترین راه برداشتن محدودیت‌ها تلقی می‌شود از دیگر کشورهای اروپایی عقب‌تر است و کمتر از 80 هزار نفر نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

در ابتدای همه‌گیری، دولت هلند در اعمال رفت و آمد شبانه یا اجباری کردن ماسک مقاومت کرد و گفت مردم هلند معقول اند و به قانون احترام می‌گذارند و نیازی نیست مثل کودک با آن ها برخورد کرد. اکنون عوارض این احساس متفاوت بودن ظاهر شده و نزدیک به یک سال پس از شیوع کرونا هنوز عده‌ای نمی توانند اقداماتی را که دولت مجبور به اعمالشان شده بپذیرند. رستوران‌ها و بارها از ابتدای پاییز در هلند تعطیل و فروشگاه‌های غیرضروری و مدرسه‌ها هم از ماه پیش بسته شدند. پرواز از بریتانیا، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی هم ممنوع شده است. در هلند شمار کل مبتلایان به کرونا به یک میلیون نفر نزدیک می‌شود (۹۴۴ هزار نفر) و 13 هزار و ۶۴۶ نفر هم جان‌باخته‌اند. هلند حدود 17.5 میلیون نفر جمعیت دارد.


کد مطلب: 447536

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447536/کرونا-هلند-جنگ-زده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com