تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۵۳۵
در حالی مسئولان مربوطه از عدم کمبود روغن در مراکز عرضه و تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی سخن می‌گویند که مردم هم از کمبود روغن و هم از تداوم فروش اجباری کالا در زمان خرید، همچنان گلایه‌مندند.
۰
plusresetminus
مردم کلافه از قیمت‌های متفاوت و فروش اجباری کالاها/کمبود روغن در برخی از شهرهای مازندران
به گزارش بلاغ، کمبود روغن ماه‌ها است که در نقاط مختلف کشور از جمله مازندران وجود دارد و افراد زیادی برای تأمین نیازهای خود با مشکل روبرو هستند.

مسئولان بارها و بارها برای رفع مشکل کمبود روغن در بازار وعده داده‌اند ولی هنوز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و آثار مشهودی از این رفع کمبودها دیده نمی‌شود.

بسیاری از فروشگاه‌ها از فروش روغن به مشتریان خود عاجز هستند و برخی از فروشگاه‌ها نیز با قیمت چند برابری نرخ درج شده روی بسته‌بندی، نسبت به فروش روغن اقدام می‌کنند.

بنا بر گزارش خبرنگار ما از غرب مازندران، کمبود روغن کماکان در برخی از فروشگاه‌های شهرهای غربی استان پابرجا است و متعاقبا گلایه‌مندی مردم نیز از این بابت، وجود دارد.

جدا از بحث کمبود روغن در این نقطه از استان، فروش اجباری اجناس برای خرید روغن همچنان در برخی از فروشگاه‌های عرضه ادامه دارد وبا تمام اولتیماتوم‌ها و برخوردهای انجام شده اما گویی، دندان طمع برخی‌ها خیلی بُرَنده‌تر از تیغ دستگاه‌هیا نظارتی است و در این میان، تنها مصرف‌کنندگان هستند که متضرر می‌شوند.

پای حرف‌های مردم هم بنشینید کسی از وضعیت کنونی بازار راضی نیست.

محمود هاشمی شهروند مازندرانی گفت: برخی از کالاهای اساسی با کمبود مواجه است و برخی هم قیمت‌های عجیب و غریب دارد.

وی می‌گوید: در خیابان‌های اصلی عمده فروشی در شهرها یک کالا را با قیمت‌های مختلف می‌توان در مغازه‌های بنک دارانی که دیوار به دیوار هستند مشاهده کرد، سوال این است اگر کنترل روی قیمت‌ها وجود دارد؟ چرا این وضعیت وجود دارد؟

این شهروند مازندرانی با ابزار نارضایتی از وضعیت کنونی بازار افزود: مسئولان دولت باید پاسخگو باشند که چرا کالاهای اساسی مردم با چنین نواسان قیمتی مواجه است و یک روز روغن، گران است و یک روز مرغ و تخم و مرغ و شکر و یک روز گوشت گران می‌شود؟

دیگر شهروند مازندرانی نیز بیان کرد: تثبیت و کنترل قیمت‌ها از مهمترین و ابتدایی‌ترین خواست‌های هر جامعه‌ای است اما در بازار هر کاسبی قیمت خودش را دارد. یک کالا را مغازه دار گران می‌کند وقتی سوال می‌کنم چرا؟؛ می‌گوید فلان کالا گران شده پس من هم باید گران بفروشم.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: ما در حال حاضر، مشکلی به نام کمبود روغن در استان نداریم.

وی افزود: هر کارخانه تولیدی که در استان در حال تولید روغن است ما به آن‌ها روغن خام می‌دهیم و مشکلی در تامین روغن خام برای تولید وجود ندارد.

رئیس سازمان صمت مازندران، خاطرنشان کرد: در هر نقطه از استان که کمبود عرضه وجود دارد، بلافاصله پس از اعلام، روغن برای آن‌ها ارسال می‌شود و هیچ محدودیتی در تامین روغن مورد نیاز شهرهای استان نداریم.

قوانلو بیان کرد: ما در حال حاضر در روغن مایع کمبودی نداریم؛ اما چیزی که فعلا کمبود داریم روغن صاف و روغن‌های نیمه جامد است که برخی از مردم بر اساس عادت غذایی از روغن‌های جامد حلبی استفاده می‌کنند و چون کمبود در این بخش وجود دارد، از کمبود روغن گلایه می‌کنند.

وی عنوان کرد: روغن‌های نیمه جامد عمدتا روغن پالم است، اما روغن‌های مایع عمدتا روغن آفتابگردان است که از لحاظ بهداشتی مورد تایید بالاتری نسبت به روغن نیمه جامد نیز هستند.

رئیس سازمان صمت مازندران، در واکنش به ادامه فروش اجباری کالا در هنگام خرید روغن مصرفی از سوی مردم در مراکز عرضه گفت: فروش اجباری صراحتا تخلف است و به طور رسمی نیز بارها اعلام کردیم که ممنوع است.

قوانلو تصریح کرد: همان‌طور که تاکنون با موارد گزارش داده شده از سوی مردم و مشاهده بازرسان در سطح استان با متخلفان برخورد شد، مطمئنا در صورت گزارشات مردمی و مشاهده بازرسان، با واحد متخلف شدیدا برخورد خواهد شد.

وی متذکر شد: هیچ محدودیتی برای توزیع روغن در استان وجود ندارد و نارسایی‌های روغن به فروشگاه‌ها عمدتاً به دلیل مسائل حمل و نقلی و سیستم توزیع خود شرکت‌های پخش و بخش‌های فروش است.

رئیس سازمان صمت مازندران، یادآور شد: سامانه 124 آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در سراسر استان است.

با وجود اظهارات مسئولان استانی مبنی بر توزیع گسترده روغن و عدم مشکل در تامین اقلام مورد نیاز مردم در بازار اما گزارشات میدانی و همچنین اخبار واصله، حاکی از کمبود روغن و تشکیل صف‌های طولانی در برخی از شهرهای استان دارد.

هر چند توزیع گسترده روغن در پی تخصیص سهمیه مازندران از سوی سازمان صمت هفته‌ها است که در حال انجام است؛ اما همچنان شاهد تشکیل صف‌های طولانی در برخی از شهرهای استان هستیم.

کنترل قیمت‌ها، تأمین کالاهای اساسی، عدم ایجاد صف برای توزیع کالاهای اساسی در زمان شیوع کرونا از جمله انتظارت مردم است که بعضاً در میان وعده‌های مسئولان گم می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴