کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:

برف و یخبندان، آسیبی به باغات مازندران وارد نکرد/توصیه به باغداران برای کاشت نهال

6 بهمن 1399 ساعت 8:00

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برف و یخبندان اخیر، آسیبی به باغات استان به ویژه باغات مرکبات وارد نکرد؛ گفت: لطمات وارده جزیی بوده و به نحوی نبوده که عمومی باشد.


هادی ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص خسارت احتمالی باغات استان در پی برف و یخبندان اخیر در مازندران، اظهار کرد: خوشبختانه برف و یخبندان اخیر، آسیبی به باغات استان به ویژه باغات مرکبات وارد نکرد.

وی افزود: تا این لحظه، گزارشی در خصوص آسیب به باغات و یا مرکبات باقیمانده بر روی درختان به ما گزارش نشده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: البته برف و یخبندان به صورت جزئی، لطماتی به گل‌های نرگس و برخی گلخانه‌های خیار به ویژه در شهرستان جویبار وارد کرده است و این لطمات در سطح استان به صورت عمومی نبوده است.

ایزدی ادامه داد: میزان سرما و برف به میزانی نبوده که منجر به تلخی میوه‌های رو درختی به ویژه مرکبات شود.

وی با اشاره به نزدیکی موسم هرس درختان، کاشت نهال، سم‌پاشی و کوددهی باغات، بیان کرد: به موقع انجام دادن هر یک از این موارد به باغداران کمک خواهد کرد تا تولید بیشتری داشته باشند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عنوان کرد: اکنون زمان مناسبی برای هرس درختان سیاه ریشه است اما برای درختان مرکبات باید باغداران کمی صبر کنند تا خطر سرما به کلی رفع شود و بهتر است از اواخر بهمن‌ماه، کار هرس باغات مرکبات را آغاز کنند.

ایزدی متذکر شد: باغداران، کوددادن شیمیایی باغان را به فروردین‌ماه موکول کنند، ولی اکنون برای کوددهی حیوانی زمان مناسبی است.

وی با بیان اینکه باغداران بیل زدن باغات را به اواخر بهمن و رفع سرما موکول کنند؛ یادآور شد: برای کاشت نهال سیاه ریشه، بهمن و اسفند زمان مناسبی است اما برای مرکبات توصیه می‌کنیم به دلیل سرما از اواخر بهمن‌ماه به بعد، کاشت نهال‌ها انجام شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 447489

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447489/برف-یخبندان-آسیبی-باغات-مازندران-وارد-نکرد-توصیه-باغداران-کاشت-نهال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com