کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار مازندران:

کم‌کاری مسئولان در مقابله با آلودگی زیست محیطی پذیرفتنی نیست

5 بهمن 1399 ساعت 15:51

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران داشتن هوای سالم را یکی از ویژگی‌های استان مازندران دانست و اظهار داشت: پسندیده نیست مسئولی با قصور و کم‌کاری در نظارت و اجرای وظایف خود باعث آلودگی زیست محیطی در استان شود.


به گزارش بلاغ، مهدی رازجویان در جلسه هوای پاک استان مازندران ، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست مسئول نظارت بر حسن اجرای قانون هوای پاک است.

وی تصریح کرد: تمامی اشخاص، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و موسسات موظفند تا مقررات قانون هوای پاک را رعایت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه هوای آلوده سبب افزایش آمار مرگ در جامعه می‌شود، افزود: برای داشتن هوای سالم همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و مردم باید احساس مسئولیت داشته باشند.

رازجویان ادامه داد: در راستای تاکید دولت، با دستگاه‌ها و موسساتی که به تکالیف و وظایف خود در راستای قانون هوای پاک عمل نکنند، برخورد خواهد شد.

وی داشتن هوای سالم را یکی از ویژگی‌های استان مازندران دانست و اظهار داشت: پسندیده نیست مسئولی با قصور و کم‌کاری در نظارت و اجرای وظایف خود باعث آلودگی زیست محیطی در استان شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه مدیریت پسماند و حل مشکلات زباله در استان، افزود: احداث کارخانجات زباله‌سوز و تولید کمپوست باعث شده تا بخشی از مشکلات انباشت زباله و ایجاد آلودگی در مازندران برطرف شود.

وی با بیان اینکه شهرداران و فرمانداران در راستای شناسایی و رفع عوامل تولید آلاینده‌های هوا اقدامات اساسی داشته باشند، ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

رازجویان افزود: در صورتی که شهرداری‌ها و تمام دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در قانون هوای پاک به درستی عمل کنند، شاهد کاهش چشمگیر آلودگی هوا خواهیم بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 447482

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447482/کم-کاری-مسئولان-مقابله-آلودگی-زیست-محیطی-پذیرفتنی-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com