تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۴۷۴۷۷
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار با اعلام این خبر که 800 بیمار کرونایی در طرح شهید سلیمانی شناسایی شدند گفت: 79 بیمار در روستاهای این شهرستان قرنطینه هستند.
۰
plusresetminus
شناسایی 800 بیمار کرونایی در طرح شهید سلیمانی/79 بیمار در روستاهای فریدونکنار قرنطینه شدند
ناصر بزرگیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهارکرد: بنابر اعلام جدید وزارت بهداشت، وضعیت بیماری کرونا در شهرستان فریدونکنار از رنگ قرمز به حالت نارنجی تبدیل شده اما همچنان این بیماری وجود دارد که باید مسائل بهداشتی مانند گذشته جدی گرفته شود.
 
وی با اشاره به اینکه منبع اصلی شیوع بیماری کرونا دورهمی‌های خانوادگی است خاطرنشان کرد: بیشترین درصد انتقال بیماری‌ها از دورهمی‌های منازل و عدم رعایت مسائل بهداشتی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار با بیان اینکه کادر درمان بیمارستان خسته شده‌اند، تصریح کرد: به هر میزان که شیوع بیماری بیشتر شود، به زحمات کادر درمان اضافه شده و همچنین مسائل مختلفی مانند وضعیت اقتصادی را دچار چالش می‌کند.

بزرگیان تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌کنم که به هیچ عنوان دورهمی نداشته باشند و از حضور در مراسمات عزا و عروسی و رفتن به مسافرت پرهیز کرده و برای خروج از منزل ماسک بزنند چراکه یکی از راه‌های قطعی پیشگیری از بیماری کرونا زدن ماسک است.

وی با اشاره به آمار بیماران کرونایی فریدونکنار از زمان اجرای طرح سردار شهید سلیمانی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی ۸۰۰ بیمار کرونایی در سطح شهرستان شناسایی شدند که ۱۵۷ نفر در بیمارستان بستری و ۶۴۳ نفر بیمار سرپایی بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار افزود: درحال حاضر ۵۶۶ نفر از بیماران بهبود پیدا کرده، ۲۲۱ نفر در قرنطینه بوده و متاسفانه ۱۳ نفر از شهروندان فریدونکناری که در طرح شهید سلیمانی شناسایی شده بودند در موج سوم بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول با بیان آمار بیماران کرونایی طی ۱۴ روز گذشته در روستاهای فریدونکنار یادآورشد: از تاریخ ۲۰ دی ماه تاکنون تعداد ۷۹ نفر در روستاهای این شهرستان قرنطینه هستند.

وی با تفکیک آمار بیماران کرونایی در روستاها عنوان کرد: روستای کاردگرمحله ۱۴ نفر، شیرمحله ۱۴ نفر، فرم ۱۰ نفر، ازباران ۸ نفر، سوته ۷ نفر، نوایی‌محله ۶ نفر، حیدرکلا ۵ نفر، جزین ۴ نفر، بزرگ‌بیشه‌محله ۳ نفر، کوچک‌بیشه‌محله ۲ نفر، بنه‌کنار ۲ نفر، و روستاهای مهلبان، اسلام‌آباد، منقارپی و اوکسر یک نفر بیمار کرونایی دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار گفت: خوشبختانه در روستاهای حسین‌آباد، نوایی‌محله‌سفلی، زاهدکلا، کلاگرسرا، طوله‌سرا، اسبوکلا، بی‌نمد و منطقه فرزادشهر هیچ بیمار کرونایی مشاهده نشده است.

بزرگیان ادامه داد: اگر عادی‌انگاری و بی‌احتیاطی نسبت به کرونا صورت گیرد، امکان دارد طی مدت ۴۵ روز دیگر شاهد موج چهارم این بیماری باشیم.

وی اظهارکرد: بسیاری از بیماران کرونایی که هم‌اکنون در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار بستری یا فوت می‌کنند دچار بیماری زمینه‌ای بوده که لازم است شهروندانی که دچار بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، چربی خون و مشکلات تنفسی هستند بیشتر مسائل بهداشتی و توصیه‌های کادر پزشکی و درمانی را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار خاطرنشان کرد: باتوجه به جهش ویروس کرونا، امکان درگیر شدن همه سنین حتی نوزادان به این بیماری وجود دارد و مانند گذشته فقط بزرگسالان به کرونا مبتلا نمی‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴