کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وعده وزیر صمت برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی محقق نشد

گرانی 100 درصدی قیمت سیمان از کارخانه تا بازار!

خبرگزاری تسنیم , 5 بهمن 1399 ساعت 1:11

رئیس ‌کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های وزیر صمت برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی از گرانی 100 درصدی سیمان از کارخانه تا بازار خبر داد.


به گزارش بلاغ، محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از نبود نظارت کافی بر بازار مصالح ساختمانی و افزایش 100 درصدی قیمت برخی از اقلام مانند سیمان، گفـت: در حال حاضر شاهد افزایش 100درصدی قیمت برخی از مصالح ساختمانی به ویژه سیمان از درب کارخانه تا بازار مصرف هستیم که نقش مهمی بر قیمت تمام‌شده مسکن دارد.

وی با بیان این‌که خلأ نظارتی عامل افزایش قیمت مصالح ساختمانی است، افزود: افزایش قیمت سیمان با وجود تولید مازاد در کشور، نتیجه عدم نظارت و ناکارآمدی دستگاه ناظر است.
رضایی کوچی با بیان اینکه رفت و آمدهای وزیر صمت به مجلس و وعده‌های وی برای کنترل بازار مصالح ساختمانی نتیجه‌ای به همراه نداشته است، یادآور شد: در این راستا وزیر صمت جهت پاسخگویی درخصوص دلایل افزایش قیمت مصالح و عدم نظارت کافی، به کمیسیون عمران خواهد آمد.
گفتنی است طی سال‌جاری چندین بار قیمت برخی مصالح ساختمانی از جمله سیمان افزایش شدیدی داشته است. در همین رابطه یکی از فعالان صنعت بتن با گلایه از گرانی‌های مداوم سیمان طی سال99 گفت: این گرانی‌ها سبب شده بسیاری از کارگاه‌های تولید بتن کارگرانشان را اخراج کنند چون توان پرداخت حقوق آنها را با توجه به تلاطمات قیمتی سیمان ندارند.
در همین حال ابراهیم غلام‌زاده یکی از تولیدکنندگان سیمان هم گفت: به نظر می‌رسد وزیر صمت وقت پرداختن به مشکلات صنعت و تولید ندارد و فعلاً تا پایان دولت مشغول عزل و نصب خواهد بود.
وی با بیان اینکه قیمت سیمان پاکتی در بازار به تنی 800 هزار تومان (هر پاکت 50 کیلویی 40 هزار تومان ) رسیده است، افزود: در این شرایط کارخانجات مجبورند سیمان را حدوداً هر تن 337 هزار تومان بفروشند.


کد مطلب: 447475

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447475/گرانی-100-درصدی-قیمت-سیمان-کارخانه-بازار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com