کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون رئیس جمهور:

مجلس مصوباتی خوبی در حمایت از ایثارگران تصویب کرده است/انقلاب اسلامی با شهادت «حاج قاسم» مقتدرتر شد

4 بهمن 1399 ساعت 18:57

معاون رئیس جمهور با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت کوتاه فعالیت این مجلس مصوبات خوبی برای ایثارگران تصویب شده است.


به گزارش بلاغ، سعید اوحدی در جلسه شورای اداری استان مازندران، شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان و مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین 3000 مسکن، ایجاد 1000 شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا که در استانداری مازندران برگزار شد، عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به واسطه خون شهدا و فداکاری‌های ایثارگران دانست و افزود: اگر امروز مقام معظم رهبری با صلابت و قدرت در مورد مسائل بین‌المللی سخن می‌گویند و از حقوق کشورمان دفاع می‌کنند به واسطه همین اقتدار است.

وی افزود: در یکی از دیدارهایی که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند که اقتدار دارای اشکال مختلفی مانند اقتدار اقتصادی، اقتدار سیاسی، اقتدار اجتماعی، اقتدار نظامی و... است اما اقتداری که می‌تواند یک ملت را به قله‌های کمال برساند اقتدار معنوی است. ما در دوران دفاع مقدس و تمام عرصه‌های سخت انقلاب اسلامی همین اقتدار معنوی را داشتیم.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: خون شهدا که برای انقلاب اسلامی ریخته شده اقتدار معنوی را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است، چنانکه می‌بینیم امروز هم با ریخته شدن خون پاک‌ترین انسان زمان یعنی شهید سلیمانی به دست منفورترین انسان دوران یعنی ترامپ، باز این انقلاب اسلامی است که مقتدرتر می‌شود و خفت و نکبت نصیب قاتلین حاج قاسم و آمریکا می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه سه کلیدواژه خودسازی، جامعه پردازی و دستیابی به تمدن نوین اسلامی را مطرح می‌کنند و این موارد باید مورد توجه همه ما باشد.

اوحدی با بیان اینکه با تمام مادیات عالم هم نمی‌توان فداکاری‌های شهدا و ایثارگران را جبران کرد افزود: با این حال وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به ایثارگران به کار گیریم تا ذره‌ای از دین خود را نسبت به این عزیزان ادا کنیم.

معاون رییس جمهور با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت کوتاه فعالیت این مجلس مصوبات خوبی برای ایثارگران تصویب شده است و برای بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز نهایت همراهی صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور اداری و استخدامی آزمون اختصاصی در این ارتباط  تا پایان سال جاری برگزار می کند تا این نیروها نیز تعیین وضعیت شوند و حدود 12 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه های دولتی به استخدام رسمی می‌شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا نیز گفت: طبق ماده 11 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مسئولیت ساماندهی و نگهداری گلزارهای مطهر شهدا بر عهده وزارت کشور، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و از طریق هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران است. با همت دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا بر طبق ملاحظات مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.

اوحدی از برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان مازندران خبر داد و گفت: این کمیسیون دو هفته بعد در استان مازندران برگزار خواهد شد تا جانبازان مجبور به سفر به تهران نباشند.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین 3000 مسکن، ایجاد 1000 شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار مازندران رسید.

در حاشیه این مراسم نیز پوستر ستاد استانی نخستین کنگره ملی تجلیل از 17 هزار بانوی شهید کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 447465

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447465/مجلس-مصوباتی-خوبی-حمایت-ایثارگران-تصویب-کرده-انقلاب-اسلامی-شهادت-حاج-قاسم-مقتدرتر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com