کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در مازندران:

بانک‌ها در ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگران کوتاهی نکنند

4 بهمن 1399 ساعت 14:15

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از بانک‌ها می خواهیم تا در ارائه تسهیلات ضروری به جامعه ایثارگر تلاش بیشتری داشته باشند.


به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: با توجه به منویات رهبری درباره تکریم جامعه ایثارگری می طلبد بنیاد شهید در قالب طرح سپاس مشکلات این قشر را شناسایی و مرتفع کند ، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز برای اجرای دقیق و مداوم این طرح کمک کار بنیاد شهید و امورایثارگران باشند

وی بیان کرد: نامگذاری اماکن و خیابان‌ها، تدوین آثار، تهیه و ساخت فیلم و ترویج خاطرات شهدا و ایثارگران از جمله کارهایی است که برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت باید صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: بنیاد شهید حمایت لازم در زمینه تولید فیلمی درباره سردار شهید طوسی که اخیرا با مشکل اعتباری مواجه شده است داشته باشد و اعتبارات لازم آن را تامین کند.

این مسئول ادامه داد: از بانک‌ها می خواهیم تا در ارائه تسهیلات ضروری به جامعه ایثارگر تلاش بیشتری داشته باشند.

محمدی لائینی تصریح کرد: آزمون‌های اختصاصی برای جذب فرزندان ایثارگر و شاهد انجام پذیرد و همچنین کمیسیون‌های پزشکی ویژه ایثارگران و جامعه ایثارگری نیز برگزار شود.

وی افزود: باید علاوه بر توجه به جانبازان با درصد بالای جراحت، به جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز از نظر معیشت توجه بیشتری صورت پذیرد.

امام جمعه ساری گفت: در زمینه جمع آوری خاطرات و تجارب آزادگان و ایثارگران اهتمام بیشتری شود چرا که هر کدام از این عزیزان گنجینه‌هایی ارزشمند به شمار می‌روند.

معاون رییس جمهور نیز در این دیدار با اشاره به انجام سفرهای مستمر استانی طی ماه‌های گذشته گفت: به دلیل بیماری کرونا امکان دیدارهای عمومی با ایثارگران وجود ندارد اما نشست با مدیران باعث می‌شود تا نهایت تلاش خود را در مسیر خدمات رسانی به ایثارگران انجام دهیم.

اوحدی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور پیگیری مشکل مسکن جامعه ایثارگری گفت: در سفرهای استانی تلاش می‌کنیم تا مشکلات را بررسی و حل کنیم. در کنار موضوع مسکن یکی دیگر از مشکلات جامعه ایثارگری موضوع اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری است که باید کارهای جدی برای حل آن انجام شود.

معاون رییس جمهور افزود: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ابلاغ مصوبه‌ای از سوی رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه مقرر شده است تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از تخصیص بیش از ۶۱ هزار مترمربع زمین برای ساخت مسکن ایثارگران طی ۲۷ سفر استانی انجام شده در ماه‌های اخیر خبر داد.

وی با بیان اینکه در شب بازگشت شهدای «خان طومان» تلفنی سلام مقام معظم رهبری را خدمت مادران شهدا ابلاغ کردم افزود: مادر شهید رادمهر در پاسخ گفت خدا را شکر که چنین مقامی پیدا کردیم. بدانید فرزندان دیگر ما ایستاده‌اند تا در راه این انقلاب شهید شوند.

اوحدی با اعلام اینکه در سال جاری طرح سرعت بخشی به انجام فرآیند کمیسیون پزشکی جانبازان را در دستور کار قرار دادیم اضافه کرد: در سال جاری به جای دعوت از جانبازان برای شرکت در کمیسیون به تهران، کارهای مربوط به کمیسیون در 24 استان در همان محل برگزار شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 447461

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447461/بانک-ها-ارائه-تسهیلات-جامعه-ایثارگران-کوتاهی-نکنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com