کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت برف و طوفان در مازندران؛

از خسارت طوفان به 30 واحد مسکونی تا مسدود شدن جاده کیاسر/پرواز‌ها از فرودگاه‌ها برقرار است

2 بهمن 1399 ساعت 14:33

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: طوفان و باد شدید به سقف و شیروانی بیش از 30 واحد مسکونی در بهنمیر، بابلسر، جویبار، ساری و میاندورود خسارت وارد کرد.


به گزارش بلاغ، طی شب گذشته و صبح امروز تندباد مناطق مختلف استان مازندران را درنوردید و بیشترین سرعت وزش تندباد به میزان 94 کیلومتر در ساعت در دشت ناز ثبت شده است.

همچنین سرعت تندباد در ایزدشهر نور 86، آمل 76، بابلسر و گلوگاه 72، رامسر 68، قائمشهر 61 و بلده 58 کیلومتر برساعت بوده است.

علی اصغر احمدی  گفت: بارش برف و باران به همراه وزش باد در این استان از شب گذشته شروع شد به طوری به بیشترین سرعت ورزش باد با ۹۴کیلومتر بر ساعت از ایستگاه دشت‌ناز در شهرستان میاندورد گزارش شده است.

*خسارت طوفان در 5 شهر مازندران

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره جزئیات خسارت های طوفان شب گذشته بیان کرد: پس از دشت ناز بیشترین سرعت ورزش باد در این استان مربوط به شهر‌های در ایزد شهر در غرب این استان نیز با 86 کیلومتر، آمل 76 و بابلسر و گلوگاه نیز 72 کیلومتر بود.

وی گفت: باد شدید به سقف و شیروانی به بیش از 30 واحد مسکونی در بهنمیر، بابلسر، جویبار، ساری و میاندورود خسارت وارد کرد.

احمدی با بیان اینکه میزان خسارت‌ها از 20 تا 100 درصد به ستاد مدیریت بحران گزارش شده است افزود: ماموران هلال احمر و کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محل حادثه حضور دارند و در حال برآورد خسارت هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر بابلسر نیز به وزش باد شدید در شب گذشته اشاره کرد و گفت: سقف 11 واحد مسکونی در این شهرستان بر اثر وزش شدید باد کنده شد.

علی روستایی افزود: بیش از 10 امدادگر هلال احمر بابلسری در حال خدمات رسانی و امدادرسانی هستند.

وی گفت: تا کنون سه عملیات در روستا‌های پایین احمدکلا، روشندان و ازنوا برای امدادرسانی انجام شد.


تمام پرواز‌ها در فرودگاه‌های مازندران برقرار است

تمامی پرواز‌های فرودگاه‌های مازندران به وجود نفوذ سامانه بارشی، در حال انجام است.

تمامی پرواز‌های فرودگاه‌های استان با وجود نفوذ سامانه بارشی امروز پنجشنبه دوم بهمن ماه بنابر اعلام قبلی و طبق برنامه در حال انجام است.

مسافران قبل از حضور در فرودگاه با شماره گویا 199 ویا تلفن 33722401 الی 3 و 33710000 اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی شهدای ساری از آخرین وضعیت پرواز‌های خود مطلع شوند.


کیاسر مسدود شد

رئیس پلیس راه مازندران نیز با اشاره به بازشدن محور هراز گفت: محور کیاسر به دلیل بارش برف و باران و خطر سقوط بهمن مسدود شده است.

علیرضا قدمی با اشاره به تداوم بارش برف و باران در محورهای کوهستانی استان، احتمال سقوط بهمن را در محورهای استان زیاد دانست و گفت: محور هراز که برای ایمنی و تخلیه بار ترافیک مسدود شده بود، بازگشایی شده است.

وی از انسداد محور کیاسر در پی بارش برف و باران و کولاک خبر داد و گفت: تلاش همکاران راهداری برای بازگشایی این محور ادامه دارد.

قدمی با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌ها و لغزنده بوده و خطر سقوط بهمن و تداوم کولاک از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست از ترددهای غیر ضرور در محورهای ارتباطی پرهیز کنند.

ارتفاع بارش برف در مناطق مختلف کوهستانی استان تا نیم متر نیز گزارش شده است.

از شب گذشته شاهد کولاک و برف شدید در ارتفاعات بودیم که ارتفاع برف در برخی نقاط به 50 سانتی‌متر هم می‌رسد و براساس پیش‌بینی اولیه بارش برف تا صبح روز جمعه ادامه دارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 447415

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447415/خسارت-طوفان-30-واحد-مسکونی-مسدود-شدن-جاده-کیاسر-پرواز-ها-فرودگاه-ها-برقرار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com