مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت خبر داد

اجرای طرح‌های نوین الکترونیکی با هماهنگی پزشک خانواده و بیمه سلامت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۴۷۴۱۳
مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اگر سامانه‌های سطح یک پزشک خانواده با سامانه‌های بیمه سلامت لینک و هماهنگ شود راحت‌تر می توان طرح‌های نوین الکترونیکی نظیر نسخه نویسی و نسخه پیچی را اجرا کرد.
۰
plusresetminus
اجرای طرح‌های نوین الکترونیکی با هماهنگی پزشک خانواده و بیمه سلامت
به گزارش بلاغ، محمدرضا میرزایی در جلسه ستاد اجرایی پروژه های الکترونیکی بیمه سلامت مازندران بیان کرد: استان مازندران از نظر اجرای طرح های سازمانی جزو استانهای پیشرو کشور است. اجرای طرح پزشک خانواده روستایی از سال ۸۴ ، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از سال ۹۱ همچنین اجرای پروژه های الکترونیکی نظیر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک جزو کارهای بزرگ و مهم بیمه سلامت استان در سالهای اخیر است.

میرزایی افزود: با توجه به بند ۱۷ قانون برنامه بودجه سال ۹۹ و بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور ، تمامی کسانی که تحت پوشش بیمه همگانی و رایگان هستند باید خدمات خودشان را از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع دریافت کنند. این بدین معنی است که خدمات الکترونیک شکل گرفته و تمامی خدمات در این بستر ارائه شود.

وی بیان کرد: نسخه نویسی و ارجاع باید الکترونیکی باشد، اداره کل بیمه سلامت استان مازندران هم تا کنون توانسته پیشرفت های خوبی را در این زمینه داشته باشد با توجه به اینکه در دو استان مازندران و فارس برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در حال اجراست، باید این امر به صورت قوی تر به پیش برود.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: اگر سامانه های سطح یک پزشک خانواده با سامانه های بیمه سلامت لینک و هماهنگ شود راحت تر می توان طرح های نوین الکترونیکی نظیر نسخه نویسی و نسخه پیچی را اجرا کرد که در این راه نظام پزشکی نیز میتواند نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا کنند.

رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران نیز از آمادگی این اداره کل برای اجرای کامل پروژه های الکترونیکی نسخه نویسی و نسخه پیچی خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام شده ، بستر اجرای طرح  نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در تمامی موسسات تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی نیز مهیا بوده و آماده اجرای این طرح می باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲