کارشناسان منطقه با اشاره به تحرکات مشکوک نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه و عراق، از برنامه واشنگتن برای آغاز یک جنگ ویرانگر جدید دراین دو کشور خبر دادند.
۰
plusresetminus
کارشناسان منطقه هشدار دادند/ آمریکا در صدد راه اندازی جنگی ویرانگر در عراق و سوریه است

به گزارش بلاغ، بر اساس خبرهایی که از واشنگتن و منطقه گزارش می شوند، انتقال قدرت در آمریکا، نه تنها سیاست خارجی این کشور را بهتر نمی کند، بلکه آن را تهاجمی‌تر هم می‌کند. چند روز قبل خبر رسید که آمریکایی ها 70 تروریست خطرناک داعش را از زندانی در استان «حسکه» سوریه خارج و به اردوگاه آموزشی «التنف» منتقل کردند. دیروز نیز خبر رسید که آمریکا قصد دارد عناصر داعشی را از سوریه وارد خاک عراق بکند. همزمان، کارشناسان از توطئه جدید و خطرناک آمریکا علیه سوریه و عراق خبر می‌دهند.  

به گزارش خبرگزاری فارس، «هادی قبیسی» نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی لبنان، گفت: آمریکا به دنبال به راه انداختن یک جنگ خرابکارانه جدید در عراق و سوریه است و قصد دارد بار دیگر عوامل خود مثل داعش و [اغتشاش‌گرانی] که به جوکر معروف هستند، را فعال کند.

قبل از قبیسی نیز«علی الصطوف» نماینده مجلس سوریه، گفته بود که آمریکا جنگ اقتصادی کثیفی را برای گرسنه نگه داشتن مردم سوریه و عراق راه انداخته است. وی همچنین درباره برنامه دولت آمریکا برای ترور شمار بیشتری از فرماندهان محور مقاومت هشدار داد و گفت: آمریکا به دلیل شکست پروژه‌اش در منطقه، سر در گم است.

در عراق نیز«امیر عبد المنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی، نسبت به انتقال عناصر تروریستی داعش توسط آمریکا، هشدار داد و گفت که نیروهای آمریکایی بین کردستان عراق و سوریه در شرق فرات تا پایگاه غیر قانونی «التنف» در تردد هستند. وی تأکید کرد، آمریکا عناصر و سرکرده‌های داعش را در پایگاه «التنف» آموزش می‌دهد.

این کارشناس عراقی خاطر نشان کرد، آمریکا پس از آموزش این عناصر، قصد دارد آنها  را به پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار منتقل کند.

به گفته این منابع، بمباران پراکنده مرزهای عراق و سوریه توسط آمریکا ، فقط با هدف ایجاد شکاف در کمربند امنیتی صورت می‌گیرد، تا عناصر داعش بتوانند وارد عراق شوند.

در پایگاه عین‌الاسد اغلب اقدامات مشکوکی علیه حاکمیت ملی عراق صورت می‌گیرد و اخیرا اخباری درباره نشست مشکوک نیروهای آمریکایی با برخی سران و شیوخ عشائر و شخصیت‌های سیاسی استان الانبار در عین‌الاسد منتشر شده است.

منابع آگاه عراقی تاکنون بارها هشدار داده‌اند که نیروهای اشغالگر در حال توطئه‌چینی علیه سازمان حشد الشعبی و هدف قرار دادن مکان‌های حضور نیروهای این سازمان در نقاط مرزی عراق و سوریه هستند. آمریکایی‌ها قصد دارند با سرباز‌گیری از ساکنان استان الانبار و تشکیل یک نیروی نظامی وابسته به خود، حشد الشعبی را هدف قرار دهند و فتنه بزرگی ایجاد کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲