تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۴۷۴۰۴
قائم‌مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: 1803 واحد تولیدی توسط ۱۲ بانک کشور تملک شده است که امیدواریم این واحد‌ها هر چه زودتر به فرایند تولید بازگردند.
۰
plusresetminus
قائم‌مقام ستاد رفع موانع تولید: تعطیلی 1803 واحد تولیدی توسط ۱۲ بانک
به گزارش بلاغ، بابک دین‌پرست با ‌اشاره به وظایف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گزارش داد: از پنج دستگاه دولتی شامل وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان محیط زیست دعوت شد تا در جلسه حضور پیدا کرده و پاسخگو باشند.
او ادامه داد: تکالیف دو دستگاه اجرایی مهم در تسهیل فعالیت‌های تولیدی یعنی سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع بررسی شد. ستاد تسهیل موظف است در حوزه‌های معدنی و منابع طبیعی مسائل و موانع تولید را بررسی کند. بنا بود طی ۴۵ روز مشکلات واحد‌های این حوزه بررسی شود. آنها ۲۰ روز از ستاد تسهیل زمان خواستند تا گزارشی را از واحد‌های فعال در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست ارائه کنند.

قائم‌مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درباره واحدهای تولیدی تملک و تعطیل شده گفت: ستاد این موضوع را رها نکرده و پیگیری می‌کند. دیروز اعلام شد که 1803 واحد تولیدی توسط ۱۲ بانک کشور تملک شده است. از ۱۵ بانک دیگر که دولتی نیستند هم بعد از فرصت دو هفته‌ای که بانک مرکزی داده شد اطلاعات را دریافت می‌کنیم. آمار‌ها با یکدیگر همخوانی ندارد پس باید مدیران عامل هشت بانکی که بیشترین تاثیر را در این موضوع داشتند بعد از دو هفته، گزارش‌های لازم را ارائه کنند. امیدواریم این واحد‌ها هر چه زودتر به فرایند تولید بازگردند.

دین‌پرست درباره ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی اظهارداشت: تنها در استان خراسان رضوی ۱۲۰ واحد تولیدی که قابلیت واگذاری دارد؛ با مشکل مواجه شده‌اند و دلیل آن همین ماده ۳۷ قانون است. دادستان مشهد هم نامه‌ای را نوشت و تفسیر سازمان تامین اجتماعی را مغایر با روح قانون عنوان کرد. اگر قانونی بعد از ۵۰ سال کماکان مشکل ساز است باید اصلاح شود و واحد‌های ذکر شده به فرایند تولید بازگردند.

گفتنی است، ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی مربوط به ۴۶ سال قبل است و موجب شده واحد‌های تحت تملک شبکه بانکی قابل واگذاری نباشند و در نهایت تعطیل شوند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰