تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۴۴۷۳۶۶
تعدادی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور بدلیل عدم ابلاغ 13 قانون مصوب مجلس که به تائید شورای نگهبان هم رسیده بود و توسط مجلس به آقای رئیس جمهور جهت ابلاغ و اجراء داده شده بود، شکایت کردند.
۰
plusresetminus
شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از روحانی به دلیل خودداری از ابلاغ ۱۳ قانون
به گزارش بلاغ، به تازگی جمعی از نمایندگان مجلس با تدوین نامه‌ای در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس از رئیس جمهور به دلیل استنکاف از ابلاغ قوانین مصوب مجلس شکایت کردند.

 متن این نامه بدین شرح است:جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم از زمان تصدی به ریاست جمهوری در موارد متعدد مرتکب استنکاف از اجرای حکم ماده(1) قانون مدنی اصلاحی 14/8/1370 که بیان می‌دارد: «مصوبات مجلس و نتیجه همه‌پرسی پس از طی مراحل قانونی به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. رئیس جمهور باید ظرف مدت 5 روز آن را امضا و به مجریان ابلاغ کند و دستور انتشار آن را صادر کند» شده است.
درخور ذکر است ایشان در خصوص 13 قانون مصوب مجلس از ابلاغ و صدور دستور انتشار استنکاف کرده و قوانین مذکور به شرح زیر توسط رئیس محترم مجلس به استناد تبصره ماده 1 قانون مدنی به روزنامه رسمی ارسال شده  و انتشار یافته است.ردیف عنوان قوانینی که رئیس جمهور از ابلاغ آن ها استنکاف داشته نیز به شرح زیر است:1-قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر2-قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران3-قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاری جمهوری اسلامی4-قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور5-قانون احکام دایمی برنامه توسعه کشور6-قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی 7-قانون الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس 8-قانون دایمی شدن قانون مجازات اسلامی9-قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش10-قانون الحاق یک تبصره به ماده (182) قانون آیین نامه داخلی مجلس 11-قانون موافقت نامه خدمات (سرویس‌های) هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت12-قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی13-قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران. در این گزارش به تعداد نمایندگان شکایت کننده اشاره ای نشده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما