تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۴۷۳۵۳
وزارت دادگستری آمریکا خبر داده زنی که به سرقت لپ‌تاپ رئیس مجلس نمایندگان در جریان حمله به ساختمان کنگره متهم شده بود، بازداشت شده است.
۰
plusresetminus
بازداشت زنی به اتهام سرقت لپ‌تاپ پلوسی
به گزارش بلاغ، وزارت دادگستری آمریکا گفت زنی که در جریان حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، به سرقت لپ‌تاپ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور و تلاش برای فروش آن به روسیه متهم شده بود، روز دوشنبه باز‌داشت شد.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، وزارت دادگستری آمریکا با اعلام این خبر گفته «رایلی جُن ویلیامز» که همچنین به ورود غیر‌قانونی به ساختمان کنگره متهم شده در دادگاه منطقه‌ای ایالت پنسیلوانیا باز‌داشت شده است.

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) مدعی شده این زن که در میان حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره حضور داشته و به دفتر کار نانسی پلوسی نزدیک شده، لپ تاپ وی یا حافظه آن را به سرقت برده و قصد داشته آن را به روسیه بفروشد.

این زن ۲۲ ساله به ورود غیر‌قانونی به کنگره و همچنین ورود خشونت‌آمیز به ساختمان آن و انجام رفتار‌های آشوبگرانه متهم شده است.

نشریه «پالیتیکو» بامداد روز دوشنبه در این خصوص گزارش کرد که اف‌بی‌آی در حال بررسی شواهد این ادعای «عجیب» است و این ادعا را در شهادتنامه‌ای که به توصیف اتهامات علیه این زن می‌پردازد ذکر کرده است.

گفته می‌شود ویلیامز در تصاویر دوربینی که از حادثه چهار‌شنبه دو هفته گذشته در کنگره ثبت شده در نزدیکی دفتر کار پلوسی دیده شده است.

این در حالی است که دستیار پلوسی در این خصوص اظهار‌نظری نکرده و مشخص نیست که آیا لپ تاپ یا حافظه آن به سرقت رفته است یا خیر.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه دو هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

در پی این حادثه بسیاری از قانونگذاران دموکرات کنگره، دونالد ترامپ را به تحریک هوادارانش برای انجام این حمله متهم کرده و به طرح استیضاح وی رأی مثبت دادند اما استیضاح او در مجلس سنا به دلیل مخالفت اکثریت جمهوریخواهان حاکم بر سنا رای نیاورد..

انتهای پیام/م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲