تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۴۴۷۳۵۱
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: تا کنون مقدار زیادی از این اقلام را به صورت رایگان در اختیار خط مقدم بهداشت و درمان قرار داده ایم، در این راستا داروی ایورمکتین و بعد از آن واکسن کرونا نیز به صورت رایگان در اختیار محرومین قرار خواهد گرفت.
۰
plusresetminus
واکسن کرونا رایگان در اختیار محرومین قرار خواهد گرفت
به گزارش بلاغ، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، امروز در آئین رونمایی از چند داروی جدید در شهرک دارویی برکت، در رابطه با تحریم ستاد پس از تولید واکسن، گفت: مردم شک نکنند که ما به زودی با کیفیت و قدرت بیشتری واکسن کرونا را به مقیاس انبوه تولید خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرای فرمان امام (ره) بیان کرد: تلاش می‌کنیم جلوتر از همه کشورهایی که تاکنون به صورت یک درصد یا نیم درصد جامعه واکسیناسیون را شروع کرده‌اند این کار را انجام دهیم.

این مقام مسؤول با اشاره به عوارض مرگ و میر بر اثر واکسن کرونای خارجی، تصریح کرد: ما از مردن کسی خوشحال نخواهیم شد، اما واکسنی که آن‌ها تولید کرده‌اند چپ و راست در حال عارضه دادن است؛ این در حالی است که واکسن ایرانی تزریق شده به 14 داوطلب تا این لحظه هیچ گونه عارضه‌ای نداشته است.

مخبر با بیان اینکه اثرات این واکسن بهتر از پیش‌بینی‌ها بوده است، یادآور شد: با توجه به تحقیقاتی که در آزمایشگاه بر روی این نوع واکسن انجام شده است و بررسی ابعاد علمی مسئله، بدون شک کشور به تولید انبوه واکسن خواهد رسید و در این زمینه خودکفا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در تولید ماسک و کیت تشخیص هم رقابت کرده ایم که می‌توانیم، اظهار کرد: امروز کشورهای غربی محتاج این اقلام هستند در حالی که در کشور خودکفا شده ایم.

این مسئول با بیان اینکه در فعالیت‌ها رویکرد اقتصادی نداریم، گفت: در تمام تولیدات بخش قابل توجهی را به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده‌ایم. همین داروی ایورمکتین که جدیدا تولید شده بخش زیادی به صورت مجانی برای محرومین در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت. بخش قابل توجهی از واکسن هم به صورت مجانی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد تا در اختیار مردم محروم قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما