تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۴۴۷۳۵۰
محققان در تحقیقات اخیر خود دریافتند، تزریق نانوذرات به زانوهای دچار آرتروز می‌تواند به کند شدن تخریب غضروف‌ها کمک کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،
محققان دانشگاه پنسیلوانیا در تحقیقات اخیر خود دریافتند، تزریق نانوذرات به زانوهای دچار آرتروز می‌تواند به کند شدن تخریب غضروف‌ها کمک کند.
آرتروز یک وضعیت دردناک، ناتوان کننده و نسبتاً شایع است که کند کردن یا متوقف کردن آن دشوار است، بنابراین گزینه‌های درمانی عمدتا به کاهش درد محدود می‌شوند. اما یک مطالعه جدید بر روی موش‌ها اکنون نشان داده است که تزریق نانوذرات به زانو تحت عنوان نانودرمانی می‌تواند تخریب غضروف‌ها را کُند کند.
در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد، اما گروهی از دانشمندان بر این باورند که آنها روشی را کشف کرده‌اند که از طریق آن  می‌توان به طور بالقوه اثرات بیماری را متوقف کرد.
دانشمندان در سال‌های اخیر راه‌هایی برای کاهش تخریب غضروف با استفاده از یک مولکول مشتق شده از جلبک‌ها یا حتی رشد مجدد آن با تغییر سلول‌های بنیادی یا تزریق مولکول‌های خاص پیدا کرده‌اند. اکنون محققان در این مطالعه جدید با هدف قرار دادن یک مسیر پروتئینی که قبلاً به رشد غضروف مرتبط شده است، مولکول مخصوص خود را تولید کردند که نویدبخشی را در بازسازی غضروف نشان می‌دهد.
با تزریق این نانوتراپی‌ها به موش‌ها، محققان مشاهده کردند که آنها روند تخریب غضروف و سخت شدن استخوان و همچنین درد زانو را کند می‌کنند. در موش‌های تحت درمان نیز هیچ عارضه جانبی عمده ای مشاهده نشد.
محققان تیم پژوهش می‌گویند، اگرچه این روش تا رسید به آزمایش بالینی راه طولانی در پیش دارد، اما استفاده از روش نانوذرات ایمن بده و همین موضوع مسیر آزمایش انسانی را هموار می‌کند. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲